Weer en dag boven de 30 graden

Vanmorgen was ik wakker voor Theresa wakker werd en haar lekker laten liggen. Nadat ze wakker was geworden mocht ze in bed tv kijken en Mama kwam met Sabrina koffie drinken. Een gezellig begin van de dag. In de vroege morgen was het fris maar al heel snel werd het zeer warm. Ingrid kwam vragen of ik bij de kinderen in de tuin wilde zitten en ja dat was wel goed. Eerst Sabrina in de zandbak en Theresa houdt zich zelf wel bezig. Dan de grote nestschommel opgehangen en daar Sabrina in voor Theresa het knopen klimtouw en de normale schommel. Na en poos was Sabrina het zat en ging ze met Mama naar binnen. Ingrid vroeg of ik bij hen kwam eten en dat was goed. Dan nog een koffie en weer naar boven. Ingrid is hard aan het werk in de kelder want maandag komt Reini haar broer om te klussen. Er moeten in de kelder ramen vervangen worden (de ramen staan er al langer dan een jaar) en ze hoopt dat hij tijd heeft om de buitenmuur die een jaar of wat geleden gezet is te verputzen. Dan kan eindelijk het gereedschapshok tot een echte werkplaats veranderd worden. Was nu meer een soort opslag voor van alles en nog wat.
Om 13 uur het ziekenhuis gaan bellen en eerst liep ik weer vast maar kreeg uiteindelijk een arts te spreken en die zei tot mijn verbazing dat Jan morgen naar huis mag. Hij komt met een ambulance en het een en ander moeten we eventueel met de thuiszorg en zo regelen. Om de 6 weken moet de buikcatheter vervangen worden en we moeten nog zien uit te zoeken waar hij dat kan laten doen. Hij moet de buikcatheter minstens 6 maanden houden want hij kan niet geopereerd worden door zijn medicatie die hij nog zeker 6 maanden nodig heeft. Helaas is die buikcatheter niet ideaal en krijg je vaak infecties en bij Jan was het al binnen 4 dagen raak met een zeer ernstige infectie die tot een sepsis gevoerd heeft. Hij is nog niet uit bed geweest en zal thuis ook zich in acht moeten nemen. Hij moet geopereerd worden en zal dan een urine stoma krijgen maar tot dat kan is er geen andere mogelijkheid dan de buikcatheter anders gaan zijn nieren kapot.
Dus het worden moeilijke maanden. Dan heb ik Jan gebeld en die had begrepen van een andere arts dat hij overmorgen naar huis mag en later heeft hij nog extra gevraagd en belde hij mij dat het toch morgen wordt. Ik hoop dat hij even belt als hij daar vertrekt want anders moet ik de hele dag gaan zitten wachten.
In de middag ben ik met Sabrina in de wagen lekker gaan wandelen en daarna was er even rust.
Nog wat familie op de fotos.