Gastenwissel

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Het is ongelooflijk mooi weer. De familie Zeelenberg kan toch aan het eind van de middag afreizen. Na eerst nog van het mooie weer genoten te hebben. Hanno,Ilonca, Koen en Lieke en de hond hebben heel erg genoten van de vele sneeuw, zoveel valt er in Nederland zeker niet. Ze konden ook gezamenlijk met Marian en Jan en hun hond wandelen.
Hier zijn weer nieuwe vrienschappen tot stand gekomen en het was ook voor ons een eindeloos gezellige week. Heel anders als je met een huis vol gezellige Hollanders zit en heel erg vertrouwd. Het How do van Marian hadden we al heel erg lang niet gehoord.
Soms is het dus jammer als de gasten weer naar huis gaan. Want morgen vertrekken ook zij.
Ik ben gaan wandelen en kwam Jopi en Jan tegen, ze vroegen om wat te gaan drinken en hebben wat gegeten. Dat was ook al heel erg leuk en gezellig. We waren nog bij Fit en Fun gaan kijken en we stonden naar de Dachstein te kijken want je kan zien waar de lawine’s naar beneden zijn gekomen. Toen Reini ons zei dat er een lawine kwam, we zagen het nog niet maar hij duidde ons waar we moesten kijken en toen zagen we dus ook de verschillende lagen over elkaar heen schuiven en tot een lawine komen. Hij heeft er echt oog voor want hij zag het gewoon ontstaan. De hele dag door vliegen de heli’s om met springstof lawines te springen. Je hoort ook regelmatig ergens een lawine gaan.
De nieuwe gasten zijn ondertussen ook aan gekomen, een ouderpaar met 2 kindjes , haar ouders en haar vriendin met man en kind. Het zijn Tjechen en erg aardig en in ieder geval spreken zij en haar moeder verstaanbaar Duits. Jannick had pizza’s gehaald bij Mayer toen Jan uit werk was gekomen en toen was het half 8 en renden naar Hotel Post omdat we Jopi en Jan wilden uitzwaaien die ook weer met de bus naar huis gingen. Iedereen zat al in de bus maar we mochten van de chauffeur nog even naar binnen om afscheid te nemen.
Dan genieten van de lekkere pizza’s die koud ook smaken.