Ik kan horen, niet te beschrijven.

Oostenrijk, Liezen

Dienstag 23.August
Vanmorgen gewekt door onze kleine prinses, een dikke kus en een lijfje dat tegen je aan komt liggen en die zegt hallo Oma i bin da.
Nog een poosje terwijl zij tv keek liggen genieten.
Ingrid moest al heel vroeg weg want die moest haar suikercontrole doen.
Nadat Ingrid klaar was ben ik met Jan naar Liezen gegaan en eerst voor een nieuwe looplamp en overal kijken voor kleine kinder kleerhangertjes voor Ingrid helaas nergens gevonden. De looplamp geen probleem. Bleek bij de Obi dat ik mijn zegeltjes die ik gespaard had 15% korting volgende week afloopt. Nou ik heb even niets nodig en ik zag een echtpaar die bij een tractor maaier stond aan hen gevraagd of ze het wilde hebben en de dame was erg verrast ook om het feit dat het afliep want ze zei oh die heb ik ook gespaard maar had er niet zo veel als wij. Dus graag. De ÖMTC bleek net gesloten te zijn dus dan wij ook maar wat gaan eten bij de Lutz. We kregen aan tafel gezelschap van een oude en jonge man (ik denk Opa en kleinzoon) Heel gezellig zij kwamen uit Haus . Ik had kortingsbonnen en ook aan hen gegeven om te kijken of er iets bij zat , ze lopen komende week af en wij gebruiken ze niet meer. Ze vonden er wat tussen en de rest in de menukaart gedaan. Daarna naar de ÖMTC voor alle vignetten en dan naar Hartlauer waar ik mijn afspraak had.
Het moment dat ik kon horen was overweldigend en ik moest huilen. Zelfs nu thuis ben ik nog erg emotioneel want er is zo veel wat ik nu hoor en het wordt nog beter maar ik moet mij eerst nu wennen . Samen met de audicien een stukje lopen in Liezen eerst buiten en daarna in het winkelcentrum. Dat was niet te beschrijven en daarna heeft hij de eerste aanpassingen gemaakt op wat ik buiten allemaal kon horen .Mensen die horen hebben geen idee hoe het is om weer te kunnen horen na heel veel jaren practisch doof te zijn geweest . Ik voel me zo gelukkig maar ook een beetje angst of ik het wel kan behouden. Ik moet namelijk een 4500 euro zelf betalen en daar ontbreekt het gewoon aan. De steirische Krankenkasse wil maar 900 euro bijspringen. Het is niet alleen het horen maar ook dat ik nu minder last van de Tinnitus heb en ik niet meer scheef loop en dus ook niet meer misselijk wordt het helpt bij mijn ziekte van Meniere. Na de vakantie maar eens bij de bank gaan praten wil nu maar even genieten van wat ik nu heb het kunnen horen. Eigenlijk een belachelijke zaak wanneer de Meniere heel erg is kom ik in het ziekenhuis al 2x zelfs 1x op de intensief wordt allemaal betaald. Ze sturen mensen op kuur en dat wordt op een kleine eigen bijdrage betaald. Veel zien het als een betaalde vakantie. Ik gebruikte medicijnen die ik nu niet meer hoef te gebruiken. Ik werd steeds eenzamer en depri en daar wil ik niet in terug. Alleen 1 gehoorapparaat is voor mij geen optie, eerst maar vakantie houden.
Jan is nu heel laat naar zijn werk want mijn afspraak duurde best lang, dus ook pas laat thuis. Jannick heeft nu opnieuw een sollicitatie bij het bedrijf waar hij aan het begin van het jaar ook al een sollicitatie had. Ik hoop dat het voor hem klopt deze keer. Wat hij nu doet het werk vindt hij prima de collegaas zijn prima maar de baas komt hij niet mee uit. Maar hij had werk nodig dus dat had hij en heeft hij nog steeds.

Ik heb de geboortekaart van Claire en Carice vandaag gekregen.