Een rustig weekend

Gisteravond een grandioze avond gehad, helaas weinig mensen gekomen. De film was ademberovend mooi en grappig want 90 % hebben we zelf gezien. Het gesprek met de filmmaker Alfred Ninaus erna was ook leuk amusant en leerzaam. Ninaus is nu ook nog met een film over het Sölktal en een over de grote ramp van Lassing in 1998 - De laatste fil was hij nooit aan begonnen als hij had geweten hoe zwaar en beladen het nog in de Region is er willen tot nu toe bijna geen mensen over spreken. Ik heb al aan Karin gevraagd om beide films als ze klaar zijn ook op te nemen in het programma Misschien een thema week met ook afgelopen film er nog bij. We hadden vooraf een borrel en erna nog met een klein groepje een heftige discussie opgezet en uiteraard wat gedronken. Jan bemoeid zich nooit ermee maar ik voel me dan in mijn element. Dan merk je toch dat de taal steeds minder een belemmering vormt. Het kwam omdat Alfred Ninaus zei dat hij sterke differenzen tussen unter en oberes Ennstal had bemerkt en bv tussen Schladming en Gröbming. Dat laatste was het waar de discussie over uitbrak en waarom het zo is.
We waren om 10 uur weer thuis en Karin heeft me uitgenodigd om volgende week vrijdag weer te komen dan is er weer een avond met een regiseur .
Vanmorgen pas om 8 uur wakker dat is waarschijnlijk het gevolg dat ik toch wel iets meer alcohol gedronken heb en ik eigenlijk tegenwoordig nooit alcohol drink- Maar het was ook zo gezellig en de zomerlijke drankjes smaakten goed. (Aperol met witte wijn en een beetje Sodawasser) Er waren Bauernkrapfen met Steierkas en omdat er weinig mensen gekomen waren konden we voor en na de film toegrijpen.

Annemarieke als je 3 sat kan kijken of op de pc er is dan ook een livestream het is zeer de moeitewaard om te kijken. Donnerstag, 19. Juli 2018
um 15.15 Uhr
Wiederholung: 24./25. Juli 2018, 2.15 Uhr http://www.3sat.de/page/?source=/ dokumentationen/190751/index.html

Dominik kwam vandaag en hij was er pas tegen half 10 , wij hadden ondertussen al de familie van beneden uitgezwaaid die naar Sankt Margarethe aan de Neusiedlersee zijn gegaan. Omdat het meer dan 3 uur rijden is overnachten ze ook daar. Ze gaan het Familypark bezoeken dus Theresa was al helemaal uitgelaten. Pech voor Dominik want die kan zich alleen niet vermaken. https://www.familypark.at. Het is dit weekend ook het Frühlingsfest der Pferde in Ramsau maar wij gaan niet het kost werkelijk veel om de optocht te zien die bijna altijd hetzelfde is. Je mag ook alleen het feestterrein betreden lees om te eten en te drinken wat ook al niet weinig kost met toegangskaart. Voor dat geld kan je makkelijk naar een pretpark en er een dagje uit van maken.

In de mddag een poos naar de tuin waar Dominik ondanks trampoline zandbak schoolbord glijbaan en verschillende schommels en wat er zoal aan los speelgoed in de bak zit zich te vervelen. Eigenlijk ook een kunst.
Nu aan het wachten tot hij wordt opgehaald.

Ik zal eens kijken of dat lukt. Maar ik ben er bang voor...