Jannick neemt motorrijles

Nederland, Apeldoorn

Woensdag
Spannende dag voor Jannick, want hij ging motorrijden in Enschede. Het was redelijk weer toen we daar aankwamen en zijn eerste motorrijles begon. Hij was samen met nog een jongen die al langer aan het rijden is en de leraar had alle tijd voor hem. Het viel hem niet mee en hij zat als een soort zoutzak op de Honda en veel te stijf. Ik moest er erg om lachen. Nadat de leraar Jannick bij hem achterop had gezet en dan is gaan rijden met hem ging het veel beter. Het gevoel moet komen.
Volgens de leraar is Jannick een snelle leerling. Hij vindt het in ieder geval geweldig om motor te rijden en wil er zeker mee verder. Tegen het einde van de les brak de bui uit en ik was doorweekt.
De leraar bleef lachen en zei tegen me ik heb mijn dag vandaag niet. Hij had eerst een motor met een lekke band, daarna had de aanhanger waar de 2 motors opstonden een lekke band. Zijn telefoon was uit gegaan en hij kon niet op zijn pin komen door de stress, dan had hij zijn lichten van de auto aan laten staan en was de accu leeg. Jannick wilde hem met de kabel starten maar ze konden de accu niet vinden. De wegenwacht gebeld maar die wilde niet zeggen waar de accu zat. En hij bleef maar lachen. Het is een waanzinnig goede motorrijder en instructeur.
Ik had mijn natte kleding uitgetrokken en een trui van Jannick aangedaan want als je zo nat bent heb je het toch koud.
Er is waanzinnige schade in Nederland na afgelopen nacht. Het ging in Apeldoorn ook flink te keer en er zijn verschillende huizen afgebrand door de bliksem. In Vucht is de verwoesting in een wijk erg groot. Daar moeten ook huizen worden afgebroken. Door een wonder geen gewonden of erger. Een enorme boom was een huis binnen gevallen , op de kinderkamer en echt grote verwoesting , de baby die er sliep had helemaal niets.
Toen we terug in Apeldoorn waren was het weer snikheet en zonnig. We zijn onze haren laten knippen bij de Chinese kapper. We zijn altijd tevreden, het is er altijd gezellig en het kost weinig.
We waren op tijd voor het avondeten terug.

Daarna heb ik met Diane de foto`s gekeken van de begrafenis van Jan. Dat was erg emotioneel, later ook de video gekeken over het leven van Jan die vertoond is bij zijn afscheid. Heel erg mooi. Ik merk dat naarmate je ouder word verdriet zich stapelt. En elke keer dat je getroffen wordt het verdriet en alle leed naar boven komt. Je elke keer ook weer rouwt om dierbaren die je bent kwijt geraakt door de dood.