Niet alles gaat eenvoudig hier

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Jannick wordt door zijn trainer opgehaald, met een enorme tas en skies zeult hij naar beneden.

Wij gaan eerst kijken waar we onze enorme hoeveelheid papier en karton, glas en onze gele zakken kwijt kunnen. We vinden het afvalstation snel en we kunnen het meest afval daar brengen maar bv onze kapotte badkamerkast niet. Waarschijnlijk kunnen we dat in Aich kwijt maar moeten dat nog uit vinden. We gaan alles plat maken en Jan moet 2x rijden voor alles weg is. Dat geeft weer ruimte. Het is schitterend zonnig weer en Jan gaat de schotel aan de muur bevestigen en ik ga de ramen binnen en buiten doen. Ze zijn heel erg vuil en zelfs daarna nog niet eens helemaal schoon dus ga ik met de ruitenreiniger nog een keer er over heen. Het huis heeft heel wat jaren leeg gestaan. Dat is te merken aan het vuil ook. De planken in de huiskamer heeft Jan bevestigd en ik heb al een deel gevuld. Stapje voor stapje wordt het bewoonbaar. Ik word gebeld door de RDW en deze mevrouw snapte het probleem en ze stuurt per mail een verklaring waar de Nederlandse regelgeving in staan en hoe het werkt mocht het per mail niet geaccepteerd worden kan ze het ook nog per post sturen.
We gaan naar de verzekering en krijgen al onze papieren mee en moeten morgenochtend om 9 uur bij de Bezierkhauptman in Grobming zijn. We gaan naar Marleen en Rien in Ramsau omdat we het papier niet bij een openbaar internet kunnen openen. We drinken uiteraard thee bij hen en gaan terug naar Pruggern. Jannick was al met zijn trainer terug gereden en stond op de weg aan de onderkant van de berg al te wachten zodat hij mee naar boven kon rijden.
Hij zat er helemaal doorheen en lag direct na het eten al in bed.

15 oktober 2006 20:00 | Door: j.buis6@chello.nl Wat een verhaal! Fijn om te volgen hoe het jullie gaat. Succes met alle dingen die nog even tegen zitten.Groetjes,Diane,Jan,Remco en Jordy