Nog erg mooi weer maar wel koeler

Goed geslapen en dan kwam Ingrid de babyfoon brengen. Nadat die weer opgehaald was opgestaan. Later koffie drinken met Ingrid. Sabrina speelt dan braaf in haar loopstoeltje en ze wilde Tiktak kijken. Dan gingen ze weer en ik de achterwand in de keuken poetsen. Die slaat altijd flink aan en ik gebruik de stoomreiniger van Ingrid . Daarna wel weer tevreden. Dan gelijk middageten gemaakt en samen met Jan eten. In de middag weer een wandeling gemaakt. Al is het nog steeds super zonnig het is duideijker minder warm en geen warme wind maar een koele wind. Volgens Ingrid was het vanmorgen 1 graad toen ze wegging. Maar we genieten nog volop en tot een uur of 2 kon de deur open blijven. Dan is de zon bij ons achter de berg en wordt het snel koud. Nu net aan de koffie met Jan .
Voor de rest niet veel gedaan wel wat administratie en bellen. Jannick heeft alleen maar problemen met DUO en omdat hij nooit kan bellen heb ik dat overgenomen en probeer het voor hem te regelen . Nou geloof me ik ben vanaf september bezig en schiet geen meter op. Had ik eindelijk de machtigingspapieren binnen en samen met Jannick ingevuld en ik heb het gescand en er stond bij mailen aan en dan mailadres. Dus dat gedaan vond ik vandaag een terugmelding dat op dit mailadres geen corespondentie mogelijk is. En ik uhhhhhh dus maar weer bellen en dan krijg je gelijk te horen dat je 18 minuten moet wachten. Krijg ik iemand aan de lijn blijkt dat je de documenten moet bijvoegen maar niets in de mail schrijven. Maar ja dat staat nergens en beleefdheids halve schrijf ik erbij hierbij de gevraagde documenten en zijn nummer. Tja beleefdheid is schijnbaar niet nodig in Nederland. Bij andere instanties krijg je alles terug als je niet begint met je nummer. Maar goed opnieuw gemaild en nu met een lege mail en tot op nu nog niets terug gekregen. Jannick heeft geen Digit D en kan geen mijn duo krijgen. Dus alles is een probleem.
In een mail van Roan staat dat ze uit coulance de rest van het bedrag kwijt schelden. Het is het deel wat ik niet betaald heb omdat ze vragen om toeristen belasting en dat is 1,19 volgens de gemeente Kamperland maar ze vragen 1,91 euro. Op de site gekeken van het rijk en daar staat precies wat toeristen belasting inhoud en wie het mag heffen. Maar Roan berekend zogenaamde parkbelasting door onder de noemer toeristen belasting. Dat mag niet. Verder nergens vermelding dat je park belasting moet betalen. Dus voor de zekerheid ook nog even de consumentenbond gevraagd in Nederland en ik heb gelijk ik hoef het niet te betalen en ze geven me gelijk. Ze vroegen ook of ik melding wil maken bij ACM of wel Autoriteit Consument en Markt. Ze zijn denk ik niet de enige die dit doen. Ze mogen parkbelasting vragen maar dan wel in de overeenkomst vermelden, ze kunnen het ook in de huurprijs opnemen dan hoeven ze het niet apart te vermelden. Ook de consumentenbond gaat hier eens naar kijken. Het gaat me niet om dat ik niet wil betalen maar wel om het principe. Ik vind een toerismebelasting van 160 euro voor 2 weken best happig. Vooral als je dat als verrassing krijgt.
Dan vond ik het wel weer genoeg voor vandaag.
Ondertussen het kacheltje weer aangemaakt en ik zit met mijn badjas over mijn kleren. Ik had het dus koud.
Christina bedankt voor het linkje ik had er inderdaad wat aan.
Vanmiddag fotos gemaakt van de koeien die bij de Loipe ingang borden stonden. Wachtend op de winter en de sneeuw.