Witte na kerst

Nederland, Gröbming

Zo de katten waren vannacht vervelend en niet zo´n klein beetje ook. Ik was al niet zo lekker dus blij dat ik in slaap gevallen was. Maar om half 2 de katten aan het vechten en niet te zuinig ook. Jan eruit maar het hield niet op. Ik eruit en we ze samen op hun donder gegeven. Daarna viel ik niet in slaap.In de vroege morgen begonnen ze weer geen idee waarom want normaal doen ze dit niet. Ik had geen stem meer en voel me .........!!!
Dan kijk ik naar buiten en alles wit en het sneeuwt nog steeds. De sneeuw was elke keer tot net boven ons gekomen en 1e kerstdag sneeuwde het bij ons dus snel Leise rieselt der Schnee gezongen. Maar het bleef niet liggen. Boven heel veel sneeuw gevallen en er heerst extreem lawine gevaar.
Ingrid was de auto aan het inpakken maar ze weten nog niet wanneer ze weg rijden. Ik had gisteravond nog snel de vaatwassser gevuld en daarna even snel gestapeld op het aanrecht en nog eentje erin. Vanmorgen alles terug gebracht wat van Ingrid was en alles in de kast gestapeld. Dan koffie en douchen en een broodje.
Ik ben blij dat het in de keuken nu opgeruimd eruit ziet. Daar wacht nog een onaangename klus de frituurpan schoonmaken. Ik heb dan wel een airfryer maar voor kroketten of snacks of zoals afgelopen dagen de pasteitjes die moest ik frituren. het vet zit alweer in de emmer en die was ook weer vol. Het is altijd een soort werkverplaatsing. Maar het emmertje brengt Jan dan volgende week wel weer weg.
We kunnen terug kijken op een paar heerlijke dagen.
Nu dus rust tot zondag want dan komt de familie weer terug. Ik hoop dan ook dat ik weer een beetje opknap.
Het is nu 10 uur en ik denk na wat ik nu eigenlijk wil, of ik al wat kerstspullen ga ruimen of niet maar ik denk dat het gaat doorslaan naar opruimen. Dan hebben we weer wat ruimte.

Ja hoor weer happy, een groot deel opgeruimd en gelijk de plankjes en fotos allemaal weer terug gezet. Ik heb alleen de batterij huisjes nog staan die nog werken en als de batterijen leeg zijn gaan ze linea recta in de box. Het geeft me dan weer rust .

Dan middageten met Jan samen en een posje liggen. Ik ben vanmorgen opgestaan met hoesten en geen stem . Eind van de middag belde Jannick . Hij was vergeten te bellen dat ze goed waren aangekomen. Ik had vanmorgen nog tegen Ingrid gezegd kijk even want ik denk kettingplicht op Obentauern. Jannick zei me dat het al van beneden af aan was en dat de politie er szond. Dus hij is terug gereden naar Radstadt en heeft daar kettingen gekocht voor Ingrid . Alvast een cadeautje voor haar verjaardag. Dan is hij terug gereden en hij zei ik kan het nog binnen 10 minuten klaar en weg. Hij zei ook zonder was hij nergens gekomen. Ingrid wilde nooit kettingen onbegrijpelijk vooral als je met 2 kinderen in de auto rijdt. Theresa sliep al vroeg die had de hele dag met de slee omhoog en naar beneden dus die was kapot.

Het heeft hier ook de hele dag gesneeuwd.