Kouddddddddddddddd

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

23 juni
Vanmorgen was ik al vroeg wakker dus mijn eigen administratie gedaan. Gelijk alle betalingen gedaan en de belasting. Dan nog wat opgeruimd en gestofzuigd. Weer afscheid nemen van de poezenkindjes. Nog even de bouwvorderingen gekeken, je kan goed zien dat er silos komen. De betonnen bedem ligt er ook al.
Het was zwaar bewolkt maar weer erg warm. We reden over de Sölkpass toen we besloten bij de Erzhertog Johann Hütte wat te gaan eten. We namen Kaiserschmarren en dat was enorm veel. We kregen er Zwetchen bij maar daar houdt Jan niet van. Ik vond ze heerlijk. Dan naar de camping terug gereden en eerst koffie gedronken bij de tent. We hebben ons dan terug getrokken bij de caravan en ik een poosje met mijn ereader. Het was in de schaduw wisselend tussen de 26 en 34 graden. Dat hing af komt de zon door of niet. Het was windstil. Het is nu 18 uur en Jan zit nog buiten maar ik was het zat. Jannick gesproken die is nu onderweg naar huis. Het weekendje Italie zit er weer op. Hem doorgegeven dat je morgen kan tanken voor 90 ct de liter helaas wij moesten wat meer betalen. Ik ben mijn hoofdkussen vergeten mee te nemen. Dat is pech want dan krijg ik hoofdpijn.

24 juni
Gisteren een heel leuk filmje van Olivia gezien. Ze krijgt daar een proefles harp. Aan Kirsten gevraagd of ze daar ook een foto van had en die stuurde ze me. Olivia heeft er heel lang over gedaan om haar A zwemdiploma te halen. Maar mag nu in juli al voor B afzwemmen. Ik ben apetrots op haar.

Vanmorgen werd ik wakker van de kou. Het was vandaag maar 8 graden en het sneeuwt in de bergen.
Nadat het gisteren nog 34 graden was in de schaduw is dit bibberen. Ook hoost het al de hele dag. We moesten wel op de camping blijven want er zou een monteur komen voor een geyser. Hij kwam begin van de middag dus kon ik naar de kapper. Jan heeft me afgezet. Mijn haren zijn weer geknipt, gebleekt en mijn wenkbrauwen en wimpers geverfd en geepileerd.
Jan heeft mij weer opgehaald en hebben we nog wat inkopen gedaan. We waren na zessen weer terug. Nu met de verwarming aan in de caravan. Het zou woensdag weer beter worden.
Volgens de oudere mensen is het een maanjaar en dan kan het koud zijn.
Angela en Bianca er is vandaag een groot pakket voor de aankomende nieuwe wereldburgers, laat even weten of het is aangekomen.