Nog steeds super weer

Oostenrijk, Kleinsölk

17 februari
Nog steeds prachtig zonnig en warm weer, in andere delen van Oostenrijk veel sneeuw gevallen, en er zijn pistes waar het heel hard waaide.
De langschlag langlaufmarathon van aankomend weekend gaat niet door ,ook gebrek aan sneeuw. Er is nog wel een marathon in Italie maar dat is net iets te ver weg en het is te kort dag om nog veel zaken te regelen. Je moet dan toch overnachten. Jannick had bij Doris kunnen slapen voor de marathon in Langschlag. Dat scheelt ook veel geld.

Dinsdagavond had Jannick op de ambulance een interessant ongeval, een jongen na sluitingstijd van de liften in de avond verongelukt op de Reiteralmpiste. Zijn vrienden hadden de redding gebeld omdat ze hem misten en ze konden zelf niet gaan zoeken want de liften waren gesloten. Jannick is met de noodarts achterop met een skidoo er heen gegaan. Later kwam er meer hulp met een pistebully. Ze zijn erg lang bezig geweest met stabiliseren en de patient moest achterop de pistebully vervoerd worden. Jannick vertelde dat het doodeng is om in zo,n pistebully te zitten met de voorkant helemaal van glas en dan gingen ze naar beneden en dan was er in eens niets meer, dan hangt die bully gewoon alleen aan de kabel recht naar beneden.

Jan en ik hebben vandaag maar weer eens geruimd in Jannicks appartement. Morgen mag Jannick de rest doen. Want hij heeft dan vrij. Aan het eind van de middag moet hij met zijn auto naar de garage want de nieuwe autoradio is aangekomen. Ik ga met hem mee want dan kan ik gelijk wat dingen in Liezen doen. Ook kan ik dan gaan sporten in de sportschool.