1e kerstdag

Vanmorgen pas om half 9 wakker en tegelijkertijd kwam Theresa vragen of we wakker waren. Dus snel de tafel dekken en het ontbijt voorbereiden. Jannick kwam ook met een kist vol spullen boven dus er was genoeg. Gezellig en lekker ontbijten, Jannick had spul gehaald en was bezig of hij de afvoer vrij kreeg maar het lukte maar niet. Het probleem hebben we al vanaf dat we hier wonen. De afvoer is te dun en kan de hoeveelheid normaal al niet aan. Het kost veel als je dat moet gaan veranderen want de bodem van mijn badkamer moet eruit en dan moet alles opnieuw aangelegd worden. Wat ook problematisch is want wij hebben al het douchedeel opnieuw gedaan en de afvoer blijft vrij vlak omdat het niet dieper gaat. Dus slibt ook zeer snel dicht want het loopt ook te vlak. Ineens hoorde ik Jannick hoesten en Ingrid deed de balkon deur open waar Jannick finaal over zijn nek ging en voor ik wist wat er gebeurde ging ik ook bijna , ik stond een 2 meter bij Jannick vandaan. Had hij speciaal spul erin gedaan met heet water zeer intensief en hij zei later dat hij zo,n reactie niet vaak meemaakt en er niet op bedacht was. Zeer grote wolk met damp kwam eruit en hij stond er boven en ik dus in de buurt. Alle ramen en deuren open bij ons , Ingrid met de kinderen naar beneden. En lopen wilde het niet. Na blijven proberen en Dusty erachter aan in pure vorm ging het water lopen en heeft Jannick zo lang laten lopen en ploppen dat het leek dat het water ging., Maar de vaatwasser was definitief niet in werking te krijgen. Dan heb ik de vuile vaat in een grote boodschappen tas beneden gebracht . Jannick had de film Alles steht Kopf aangezet en ik kende het niet dus bleef kijken. Een grappig/ernstige film over emoties.
Ik vond het zeer de moeite waard en Theresa en Jannick ook. Ingrid was bezig met opruimen en wassen.
Ondertussen 12 uur en met Jannick afgesproken dat we ergens tegen 3 zouden gaan eten.
Ingrid kwam de schone vaat brengen en ondertussen liep er weer niets in de keuken.
Om 3 uur tafel dekken en de vlakke plaat en onze gourmet op de tafel , ik had het vlees allemaal gesneden en aardappels gekookt. Ingrid kwam alle gesneden groente , knoflookbrood en weet al niet meer wat nog meer boven brengen. Onze provisorische koeling kon ook als bijzettafel gebruikt worden met 2 op elkaar. Dan bracht Jannick het voorgerecht boven een soort langoutes pasteitjes die gefrituurd moesten worden. Dan aan tafel. Heerlijk waren die pasteitjes. Iedereen kon eten wat hij lekker vond en er was genoeg en ook nog gnoeg dat we het morgen nog een keer kunnen eten. Dan zijn Jannick en Ingrid samen naar beneden gegaan om op te ruimen en bleven de kinderen boven. Ondertussen wij de keuken opruimen ik heb met moeite alles kunnen spoelen. Dan heel lang wachten tot het water weg was. Dan weer de bak gevuld met schoon water en alles op de hand afgewassen en Jan drogen. Ondertussen de kinderen opgehaald. Ik had het putje open staan want het water loopt toch niet weg dus ineens hoorden we letterlijk plop en was in een keer het water weg. Ik geeft de vaatwasser per ongeluk een zet en die stond uit en begon het water weg te pompen. We nemen aan dat hij het weer doet want de knoppen doen het ook allemaal weer. Dus hopelijk zijn we nu even van het probleem af. Het was een betje sullig juist in deze dagen met zo veel vaat. Hopen dat morgen ook het water nog loopt en dat het niet opnieuw ergens vast staat.
Dan met Jan samen aan een bak koffie en ook onze wasmachine aangezet. Ik heb mijn nieuwe trui en al mijn nieuwe sokken, wat ik aan had en het overhemd van Jan door de spatten al met al een wasmachine vol gekregen dus zo nog even in de droger doen maar die staat nog aan met de 3e was van Ingrid. Wij dan genieten van onze avond en morgenochtend is de familie weer daar om samen te ontbijten.
Ik mijn handen nogmaals in de handcreme zetten.

ziet er allemaal heel gezellig uit vooral het kerstman chocolaatje op het toeje.🥰🥰🤣🤣

els molenaar 2019-12-25 21:00:58

Heerlijk al jullie blijde gezichten te zien op de foto, Theresa en Sabrina zien er ook weer gelukkig uit, maak er samen maar een heerlijke 2de kerstdag van,dan zijn die eenzame weken weer snel vergeten