Daar gaan we.

Oostenrijk, Kleinsölk

Redelijk mooi weer maar de wind kwam van de verkeerde kant dus koud, Ik ben nog steeds niet 100% fit. Maar dat komt helemaal goed bij de leuke vooruitzichten.
Ingrid en Theresa kwamen voorbij en daarna aan het eten begonnen. Werd ik toch weer misselijk dus dan de deur maar weer open. Niet al te veel gegeten. Het was gelukkig wel snel weg. Later een groot glas uitgeperst sinaasappelsap. Dat smaakte mij weer.
In de middag alvast ingecheckt via internet. Eerst ging het niet kreeg bericht probeer later en later lukte het. Omdat Theresa op schoot reist kon ik maar uit 4 stoelen kiezen. Maar het lukte om ze toch bij elkaar te vinden. De eerste hobbel genomen. Kreeg een appje van Kirsten of we morgen bij hen eten. Het menu kreeg ik erbij geleverd. Minestronesoep,stokbrood, gehaktbrood en salade. Nou dus dan zeg ik geen nee. Langzaam vult zo ons weekendje. Dus even bij Ingrid gaan melden dat we bij Kirsten gaan eten. En dat de zitplaatsen en het inchecken gedaan was. Jannick was nog naar de kapper.
Jan is nog aan het werk maar zo wel thuis komen. Dan is het voor ons allemaal weekend. We hebben nog een borreltje en die neem ik vanavond. Ik ben altijd nerveus als ik ga vliegen dan slaap ik beter.
Nee dat is geen handbagage want we mogen voor een kind zonder stoel een koffer meenemen. Zegt ze nee een kinderwagen of buggy en wij er achter aan of een stuk bagage. Ze kennen hun eigen regels niet.
Vrijdag 28 maart
Een stralende mooie vertrokken op tijd in Ingrids auto en Jannick reed. We kwamen aan in Salzburg en parkeerden de auto en uitladen maar. Het was verrukkelijk in de zon.
We zijn koffie gaan drinken tot we de bagage konden afgeven.
Alleen Theresa had een koffer want wij hadden allemaal handbagage. Maar een kind zonder stoel kan geen bagage meenemen. Wel een kinderwagen of autostoel. Daar hebben Jannick en Ingrid gebruik van gemaakt en die namen een koffer ipv de buggy mee. Want dan kon het wel.Een buggy kunnen ze van Kirsten lenen.
Dus aan de bali zegt de dame deze is te groot voor handbagage. Ze kennen hun eigen regels niet. Maar hij werd netjes meegenomen. Dan gelijk maar door de douane, wat een gedoe toch altijd. De laptops moesten uit de handbagage, de riemen uit de broeken alle toiletspullen eruit. Jas apart en dan alles weer inzamelen. Zegt een dame je moet wel de handtas in de handbagage doen. En ik dat doe ik ook wel maar ik heb nog pasporten en portemonnee enz nodig.
We vertrokken wat eerder want het vliegtuig was al vol. Het was een goede vlucht en door het mooie weer was er veel uitzicht. We hadden ruimte zat want we hadden 2 rijen naast elkaar ter beschikking.
In Rotterdam aangekomen kwam de bagage ook gelijk aan. Dan naar de autoverhuur.
Dat ging ook allemaal probleemloos. We haalden de auto op de parkeerplaats op een spiksplinter nieuwe Nissan Qashqai. Alles past er allemaal met gemak in. Een luxe auto met een groot glazen dak., Uiteraard reed Jannick weer die laat het zich niet ontnemen om in zo´n auto te rijden. We gingen naar het Bastion Terbregtseplein. Toen we in de lift stonden liet Theresa zien dat ze echt een kind van Jannick is. Ze drukte op de alarmknop. Dus we kregen een man door de speaker, en daarna weer een ander. Jannick hen gezegd dat het kind sneller was dan de ouders. Dat er echt niets aan de hand was. Dan ging mijn telefoon en het bedrijf waar ik de auto had gehuurd. Ze hadden problemen met mijn kreditcard omdat Jan de chauffeur was. Dan hebben we dus gelijk op de luchthaven een auto gehuurd en dat ging probleemloos en een luxe auto. We hadden 2 kamers naast elkaar en wat de luxe was dat we een föhn hadden en airco. Tja. Ik had een donkere broek aan en bijna gelijk had ik witte strepen erop zo veel stof in de kamer. En in de badkamer gebruikte bekers. De andere kamer was beter maar ook stoffig. Theresa was gaar die had de hele dag niet geslapen en we zouden nog bij Kirsten gaan eten., Dus maar gelijk weg en bij Kirsten aangekomen was de slaap helemaal gelijk weg bij haar., Ze was totaal niet eenkennig. Pepijn lag op de bank onder een deken en even later lag zij op zijn plekje onder de deken. Pepijn was al zijn stofdieren voor haar gaan halen. Ze vond het allemaal geweldig, Pepijn was erg lief voor haar. Olivia was na haar tennisles eerst nog gaan spelen bij iemand. Toen ze thuiskwam gingen we eten en het was heerlijk. Jeroen had een etentje en was niet thuis. Dan toch maar snel terug want het was inmiddels half acht. Theresa moest echt slapen. We waren nog niet de hoek om of dat deed ze al.
Jannick ,Jan en ik zijn nog even naar de AH in het Alexandrium gegaan. Toen we terug gekomen waren heb ik een bad genomen . Jan daarna. Dan samen in bed wat tv gekeken.