Heel veel sneeuw en goede wedstrijd

Zweden, Idrefjäll

30 november
Het heeft zo veel gesneeuwd dat ik vanmorgen niet eens de deur kon openen. Het lag een halve meter achter de deur en met moeite heb ik de deur zo ver open gekregen dat ik er tussendoor kon en de sneeuw kon wegschuiven. Het volgende probleem is dat Jannick hier niet met de auto kan komen, dus ik hoop dat ze komen ruimen vandaag. We moeten morgen vroeg weg en willen toch rond 4.30 gaan rijden. Maar dan moet hij toch eerst de auto naar hier krijgen. Ik weet nog niet of ik ga proberen om hier lopend door de sneeuw naar het stadion te komen. Als ik eenmaal op de weg ben en er al auto’s hebben gereden gaat het wel denk ik. Maar hier heeft nog geen auto gereden. Hoop dat mijn buren straks weggaan die zijn met 2 auto,s. Het sneeuwt nog steeds. Een paar huisjes verder zijn ze met een auto aan het worstelen om weg te komen en het lukt niet .
Ondertussen zijn ook de buren met de 2 auto,s bezig. De een is al tot aan de weg gekomen de ander is nog steeds bezig en probeert zijn auto uit te graven. En die moet dan ook nog tot aan de weg komen. De anderen rijden nu achteruit en laten zich op de weg naar beneden zakken om een aanloop te nemen om omhoog te kunnen rijden. Hopelijk is het vannacht beter anders wordt het problematisch. We moeten de boot halen. De andere optie is vanavond nog gaan rijden maar of dat een betere optie is.
De auto van de buren is net gecrasht bij ons voor de deur, ze zijn nu met een aantal mensen de auto aan het uitgraven en proberen weer op de weg te krijgen. Ik vind het een slechte zaak dat in zo,n vakantiepark de weg niet vrij wordt gemaakt. In ieder geval niet op tijd. De meeste mensen gaan eten in het hotel en dan moet het toch ruim voor de ontbijttijd geruimd zijn.

Het is alweer de eerste adventszondag, de tijd gaat wel hard. Morgen mogen Nina, Olivia en Björn hun eerste deurtje van de adventskalender open maken. Dan begint het aftellen tot aan de kerst. Om in de stemming te komen maar de adventsdienst aan staan op tv.
Sinterklaas schiet er nu een beetje bij in. Vooral omdat we dat gevoel niet krijgen, nergens vieren ze hier sinterklaas en alles is in de kerstsfeer. Bij ons komen we altijd nog in de stemming door de Krampus. Gisteren was bij ons de Krampuslauf hebben we dus ook gemist.
We hopen morgen de boot te halen en we hopen een plek te krijgen op de autotrein van Hamburg neer Munchen. Ze geven zeer slecht weer in heel Duitsland op en als ze daar krijgen wat wij nu al hebben is het niet fijn als je met de auto van Kiel naar ons thuis in Oostenrijk moeten rijden. Afgezien de vermoeidheid voor Jannick die na hier de wedstrijden , moet rijden en zich donderdag al weer moet melden om met het Steirisch selectie naar Obertilliach te gaan .

Vandaag de tweede wedstrijd en ik hoop dat het beter gaat dan gisteren want toen was het slecht. Hopelijk heeft hij geen last van zijn blessure die hij gisteren opliep.
Het si nu 10 uur en zit nog in mijn huisje. De damesstart is dus al begonnen. Ik ga nog wel proberen om naar de receptie te komen omdat ik wil proberen om via internet de autotrein te boeken. Ondertussen sneeuwt het weer gigantisch en het wordt toch problematisch om lopend te gaan denk ik.

Zoals jullie merken ben ik bij de receptie gekomen.
Maar de auto kan nog niet bij ons komen.

Goede wedstrijd!

Vandaag was de 2e wedstrijd en deze heeft Jannick goed gelopen.Hij had nog wel last van zijn blessure die hij gisteren heeft opgelopen.Hij moest om de volgende Europa Cup te lopen in Obertilliach op 32% van de nummer 1 zitten en hij heeft vandaag 33% gelopen.Dat wil ongeveer zeggen dat hij 9 minuten langzamer was dan de nummer 1 met 28 minuten.Ook goed geschoten met
0 2. Hij was vandaag 86e .Er moet nu worden besproken of hij in Obertilliach mag starten. Ik was in ieder geval tevreden met zijn prestatie vandaag.