Een dag met verrassingen

Oostenrijk, Stainach

Vanmorgen opgestaan en Theresa geholpen met ontbijt aankleden enz. Ik moest zelf ook opschieten want ik moest naar Christine. Christine wist dat ik ietsje later zou komen omdat we eerst Theresa naar de Kiga moesten brengen.
Gistermiddag had Theresa verteld van een jongetje die steeds zijn broek liet zakken als de leiding niet in de buurt is en ze zat er duidelijk mee. Ik heb haar gevraagd of ze het tegen de leidsters had gezegd maar nee dat had ze vergeten. (lees durfde ze niet) Dus haar gevraagd of ik het dan moest doen en ja dat was goed. Vanmorgen nog aan haar gevraagd of ze het zelf wilde doen maar nee ze bleef erbij dat ik het moest doen. We hadden een heel gesprek gehad over wat wel en niet kan en over haar eigen privatsphäre. Dus vanmorgen Hannelore aangesproken en het uitgelegd. Die bedankte mij want zulke dingen weten ze graag.
Dan snel naar Christine en ik was maar 10 minuten later dan anders. Om 10 uur Jan weer gebeld en gaan lopen want het was prachtig weer. Ik kan merken dat de medicijnen mij goed doen want nu ging het weer probleemloos. Thuis aan de koffie en dan met Jan samen aan de wandeling om Theresa op te halen. Die vertelde dat Hannelore ook met haar had gesproken en het was nu weer goed bij haar. Er zullen kinderen zijn die er om lachen maar Theresa niet . Ze kwettert aan een stuk door onderweg en dat gaat thuis door. Ze at weer lekker en naar tevredenheid. Ook al had ze een verjaardagsfeest op de Kiga gehad omdat Elea jarig was vandaag. We zijn na het eten naar Stainach gegaan om inkopen te doen. Eerst de Landena dan de Hofer gevolgd door de Penny en dan nog even naar de Carla die daar ook is . Het was nu echt prachtig weer vandaag een 20 graden zeker.
Thuisgekomen was het al tegen vijven en ik had Theresa beloofd dat ik iets voor haar had als we thuis zouden zijn. Dus eerst alle boodschappen opgeruimd en dan kreeg ze een klein doosje Playmobil met een fee en een klein eenhoorntje. Wat was ze blij want ze had nu een baby eenhoorn voor de moeder. Ze speelt en speelt en is dan zo gelukkig. Jannick kwam thuis en koffie drinken en die had een dikke envelop en zei dit kreeg ik vandaag van mijn baas en alle collega´s voor Sabrina. Dus ik kijk er in en wist niet wat ik zag. De collegas en zijn baas zamelen elk jaar geld in voor iemand en een collega had gezegd waarom ver weg als we in onze buurt iemand hebben die dat goed kan gebruiken. Bijna 1700 Euro voor Sabrina. Jannick zei me dat hij met zijn mond vol tanden stond toen zijn baas het gaf en hij niet wist wat hij moest zeggen en pas in de auto onderweg het kon bevatten. Ze hadden het aan hem gevraagd maar op zo´n bedrag had hij niet gerekend.
Jannick had Ingrid ook gesproken en die was vandaag vol stress omdat er veel onderzoeken waren bij Sabrina en ook morgen weer. Theresa had dus Papa ook weer gezien en gesproken.
Theresa zag kans om vanavond 5 boterhammen weg te werken. Moeders herkent haar straks niet meer.

Wat een geweldige gift van de collega’s, een mooi bedrag. 👍🏻

Anja 2019-03-21 22:48:05

Geweldig wat de collega's hebben gedaan , heel veel respect voor hen. Echt wat een super verrassing is dit.Na al die extra onkosten met Sabrina is dit toch een kleine ademhaling dacht ik zo, gefeliciteerd Jannick en Ingrid

Christina 2019-03-22 02:41:48

Wauw!!! Wat geweldig!!! Wat kan Jannick blij zijn met zulke collega's en baas! Dat kunnen ze goed gebruiken. Xxx