Opa en Oma zijn

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Dat was een fijn weerzien. Nina vindt ons als opa en oma ook goed en voelde zich gelijk bij ons thuis. Nadat ze Ioor de ezel en de poppen had gevonden was het al gauw goed.
Iedereen vond een slaapplaats en slapen geen probleem.
Jannick moest al om 9 uur op de schiettraining zijn en wij wilden nog naar de Almabrieb .
Uiteindelijk hebben Peet en Bianca hun spullen bij Jannicks appartement uitgeladen en is Jan daar vandaan Jannick van de training halen want die moest het hok van Reini leegmaken en de wapens en matten mee naar ons nemen. Ondertussen waren wij met zijn vieren al naar het feest gaan lopen en daar troffen we Jan en Jannick weer. Het is ijzig koud en het was rond het vriespunt. We vallen van het een in het ander wat het weer betreft. Woensdag zal er weer een koude golf komen met sneeuw. We zijn een stuk omhoog de Dachsteinstrasse opgelopen.
Er kwam een lieve oude dame met haar man voorbij waar we snoepjes van kregen.
De koeien kwamen in een spurt voorbij met mooie hoofdtooien. Beneden aangekomen kwamen we Haje,Carolien en Einar tegen. Einar met een mooie vikinghelm op .
Nina danste op het houten podium terwijl de ouders aan het bier zaten!
Ik ben met Jan samen boodschappen gaan doen terwijl de anderen nog het folkloristische deel gezien hebben.
Thuis gekomen ,eten en Jannick moest alweer trainen. Jan,Biank en ik zijn nog even beneden in Schladming boodschappen gaan doen en voor Nina heb ik handschoenen en een muts gekocht. Want nu het zo koud is heb je die wel nodig. We hebben de toeristische route over Pichl terug genomen en op Vorberg was Jannick op de terugweg naar huis en die gelijk meegenomen. Komen we thuis ligt Peet op de bank te slapen met Nina erbovenop die ook lag te pitten. Toen ze wakker werd wilde ze gelijk de handschoenen en de muts op en die mochten niet meer af. Jannick moest om 18 uur beneden op de dienststelle zijn en hij mocht met de auto van Peet en Bi naar beneden rijden. Niet zomaar een auto maar een Camaro. Ik hoop dat ik het goed schrijf want ik weet niet zo veel van auto,s. Dat was voor hem wel even het toppunt van een auto rijden. Wij hebben een dvd tje voor Nina opgezet die ze ademloos met muts en handschoenen heeft gekeken. Het is heel erg fijn om even oma te kunnen zijn.
We hebben lekker pizza gegeten en panna cotta als toetje.
Een lekkere Apfelstrudel bij de koffie gebakken want we weten hier in Oostenrijk toch wel wat lekker is. Ik ben nu samen met Jan aan het bijkomen van een drukke dag.