Klaar om te gaan

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 26 augustus
Gisteravond toch wel even paniek, Jan deed het licht op het balkon aan en werd aangevallen door wespen, hij kwam naaar binnen gerend ondertussen zijn shirt uittrekkend en een hele hoop wespen er achter aan. Hij heeft zeker 8 steken en ik heb de angels eruit gehaald en insectensteken creme erop gesmeerd. Hem een pilletje gegeven tegen allergien . We hadden de keukendeur dicht en Jan is er naar binnen gegaan om ze dood te meppen, het was een aardig kerkhof. Jan heeft wel wat zwellingen maar relatief weinig last. Toen waren we Fiep nog kwijt en die bleek door een gat onder de vaste eethoek in de keuken achter de keukenkasten te zitten. Geprobeert hem eruit te lokken maar het heeft nog heel lang geduurd voordat hij te voorschijn kwam.
Het wespennest zit schuin boven ons balkon in de isolatie van het huis.

Vanochtend begon de dag alweer bloedheet. Eind van de morgen met Jan naar Liezen naar de A1 shop. Wij hebben nog Festnet en internet van Telecom Austria, je had toen niets anders maar dat is erg duur en sinds kort is het overgenomen door A1 daar hebben Jan en ik een mobiel nummer van.
Nou was ik gebeld door de A1 met een voorstel tot verlenging van mijn mobiel dat zag er goed uit tot dat ik het op papier thuis kreeg en ik dus geen verlenging maar mijn oude contract voortijdig opgezegd en een nieuw contract voor lag. Ik dus dubbel mocht betalen en ik had 1 dag nog om het terug te draaien. Dus ik dacht ik bel even dat duurde 30 minuten voor ik aan de beurt was dan een Miep die erg aardig was maar niet uit de voeten kwam met wat ik haar voor las uit de brief werd ik ook nog verbroken en duurde het opnieuw 30 minuten voor ik iemand aan de lijn had. Dat was een super miep onbeschoft ook nog- Dus ik gelijk naar het postkantoor en terug gedraaid aangetekend.
Dus vandaag naar de shop want anders kost het me weer een maand extra.
Daar werd ik beleefd,netjes en goed geholpen. Deze jongeman zag gelijk het probleem met mijn Festnet en internet , maar eerst kon hij het niet veranderen want ik zou nog maar een jaar het hebben. Maar we hebben het al vanaf dat we in Oostenrijk wonen en het enige is dat het steeds mee verhuisd is zonder wijzigingen. Dus hij gaan bellen en toen kon het wel. Het goedkoopste was dus gewoon alles opzeggen dan duurt het een maand en hij heeft gelijk aansluitend een A1 Festnet met internet aangevraagd. Omdat we dan nieuwe klant zijn wordt alles gratis aangelegd en aangesloten, en het kost me 20 euro per maand voor onbeperkt internet en festnet en er zit een mobiel nummer bij die Jan neemt want want hij had uitgerekend dat we voor Jans abo 15 euro per maand betalen en hij maar 80 cent zelf gebruikt. NU zit het gewoon erbij en betaald hij dus alleen de belkosten- Dat scheelt dus een 14 euro, op het festnet en internet scheelt het me 70 euro per maand. Ik kreeg er ook nog een telefoon voor Jan bij en ik heb van mijn punten een telefoon gekocht met 24 euro bijbetaling voor een HTC wildfire. Mijn abo is voor mijn mobiel 15 euro goedkoper en kan er veel meer mee en ook kostenloos naar andere mobiel aanbieders in Oostenrijk bellen nu betaal ik als ik Jannick bel en dan niet meer. Dat scheelt dus ook- Zo gaan we lekker op vakantie. Ik heb er ook nog een onbeperkt mobiel internet stick bij -

Dan met Jan samen wat gaan eten in Liezen en dan hij door naar Stainach om te werken en ik lekker wandelen in het zonnetje dan samen naar huis.

Dan lag er post voor Jannick van de overheid, hij wacht al een jaar op zijn huursubsidie, we hebben het tegelijkertijd aangevraagd, dezelfde papier alleen ander woon oppervlakte en andere huurprijs. Wij hebben het al een jaar en hij heeft voor de niet te tellen ste keer een papier gekregen dat er iets mist en wel het geen we als allereerste hebben opgestuurd betalings bewijzen en een huurcontract. IK ben woedende ….........< ze kennen hier ook ….............!

Jan heeft vanavond het fietsenrek op de auto gezet en ik geloof dat we wel alles hebben.
Nog een noachtje slapen en dan VAKANTIE.

29 augustus 2011 11:44 | Door: Annemarieke Jan en Nicolette, heel veel plezier!!!