dagje Venetie

Italië, Eraclea Mare

Maandag 5 september

We gingen vandaag al vroeg op wat niet mee viel na het zware onweer van gisteravond.
We reden na Punta Sabbioni waar we met de boot naar St Marco Venetië gingen. Zowel voor Jannick als Daniella was het de eerste keer dat ze in Venetie waren. Het was ernstig bewolkt maar absoluut niet koud, zelfs warm. Het was ook nog aardig druk daar. Uiteraard het St Marcoplein enz en dan naar de Rialtobrug. De groente en de vismarkt bekeken. Dan met de boot vanaf Canal Grande naar St Marco terug en daar wat gegeten. Ondertussen was het weer stralend mooi weer en warm. Dan met de boot terug naar Punta Sabbioni en vandaar naar Burano, je moet keuzes maken als iemand zo kort er is. We hebben heerlijk buiten voorop de boot gezeten.
Het was een goede keuze want zowel Daniella als Jannick waren erg onder de indruk van Burano, op een terras een biertje gedronken tegen een prijs dat wil je niet weten. Maar het was gezellig. Dan terug met de boot. Foto`s volgen nog want ik had vandaag vrijaf en Jannick heeft ze gemaakt.
Terug op de camping nog een ijsje gaan eten en alles was al gepakt en gingen ze terug. Later een smsje dat ze goed thuis gekomen waren.

weekendje Italie
Ik was samen met Dani een weekendje naar Italie naar mijn ouders. Die waren daar met vakantie in Eraclea Mare. Voor mij zat er dit jaar niet meer in.
Ik was nog nooit in die omgeving geweest en Dani ook niet. Voor mij is strand en zee niet onbekend maar voor Dani wel .
We gingen de eerste dag naar het strand het was geweldig warm weer en dan mocht ik het eten bereiden op de bbq. De 2e dag naar Venetie en naar Burano. Het was erg warm weer maar in de ochtend spetterde het later werd het heel zonnig.Ik vond Venetie ongelooflijk leuk en mooi en met niets te vergelijken. Maar het eiland Burano was wel heel bijzonder, de kleuren van de huisjes, de watertjes met de bootjes en de bruggetjes.
We hebben daar ook op een terras wat gedronken. Ik bleef foto`s maken.
Het was te snel voorbij en eigenlijk wilde ik nog een weekend gaan maar mijn werkgever de McD gooide roet in het eten door geen geld te betalen.
En omdat ik al eerder geen geld had gekregen en ik na herhaaldelijk te vragen nog steeds niets kreeg ook geen papieren was ik naar het AMS gegaan en die hebben het aangekaard bij de AK en die hadden gebeld en ik dus ineens niet meer hoefde te werken en later kreeg ik aan brief dat ik ontslagen was omdat ik niet op mijn werk was verschenen.Dus bijna 4 maanden gewerkt vooral `s avonds en `s nachts en weekenden en feestdagen en nu een partij onbetaalde rekeningen geen werk en geen geld.
Ik kon arbeitslosengeld krijgen maar dan moest ik stoppen met mijn opleiding. Ik ben dus nu weer met school begonnen maar mijn hoofd loopt over van de problemen. Omdat ik geen geld op mijn rekening kreeg heeft de bank mijn rekeningen niet betaald en dat leverde gelijk een sperre op van mijn telefoon en ik moet wel 500 euro betalen omdat mijn contract afbetaald moet worden en ik kan er geen gebruik van maken. Dus problemen ten over-
Ik hoop dat ze mijn geld kunnen binnenhalen maar dan nog heb ik meer financielen problemen door de sperre en de andere bijkomende kosten- Ik heb dus gewoon voor nop gewerkt.
Dat maakt het komende sportseizoen ook heel moeilijk want ik heb geen mogelijkheid om nu bij te verdienen pas in de winter weer.
Dus mocht iemand een sponsor weten dan houd ik mij aanbevolen.
Ik heb in ieder geval een startbewijs gekregen voor een langlauf marathon in Italie, ik ga naar het NK in Reit im Winkl in samenwerking met Vasasport. Voor de rest staat nog niets vast.
Sinds Waldhuber niet meer het Steirisch Team doet ( ook aan de kant gezet)hoor ik niets meer en ik denk dat ze me er gewoon uit gezet hebben. Er is totaal geen communicatie meer en op alles hoor ik ook niets meer.
Sporten is niet leuk meer, het kost teveel , heb geen faciliteiten en moet alles maar zelf uitzoeken . En dan een loodzware studie voor mij die tijd vraagt. Heb geloof ik een herfstdipje. Maar vooral een financiele crisis-
Jannick

Hey Jannick, Vreemd dat je niet betaald bent :s Ik hoop dat je snel een sponsor o.i.d. weet te vinden! Als ik kon had ik je graag geholpen! Misschien kan je Herbert vragen of hij je kan helpen, aangezien hij zijn internationale sportmanagement diploma behaald heeft en dus veel verstand heeft van marketing enzo. Naja in ieder geval veel succes, probeer positief te blijven en tot in Reit Im Winkl! Groetjes Tomas