Al 5 weken geen neerslag

Oostenrijk, Kleinsölk

Zaterdag 19 november
Ondertussen al 5 weken geen neerslag, nog steeds zonnig mooi weer. De hoogste temperatuur is bij ons nu nog maar 5 graden en de nachtvorst maakt sommige gedeeltes steeds witter van de aangevroren rijp.
Het ziet er niet naar uit dat er volgende week sneeuw op Tauplitz zal zijn.Dus dan zal het Zwitserland worden.

Afgelopen week had onze kat Felicia echt angst. Op een avond wilde ze niet meer in het gedeelte van onze zithoek komen. Zo angstig dat ze alles van de tafel afliep toen ze in angst vluchtte. Ze blijft al dagenlang naar die hoek staren en wil er niet komen. Elk geluid of beweging maakt haar helemaal gek en ze rent dan weg. We hebben haar nu zo ver dat ze weer bij ons komt zitten en dat ze dus in de kamer komt maar de hoek blijft iets angstig voor haar houden. Geen idee wat we daar nou mee moeten. Ik heb er wel een idee over maar die zal ik maar niet openbaar maken-

Jannick heeft pech heeft echt flinke kosten aan zijn auto en de garage moet gaan kijken of het toch door het ongeluk gekomen is want er zit een scheur in een balk onder de auto. Dat is dubbel balen want de garage die de reperatie gedaan heeft had de schade net onder zijn eigen bijdrage van minmum schade gezet met deze schade had hij dus niets hoeven betalen en nu moet hij weer betalen. Maar misschien dat deze garage het hard kan maken dat het door het ongeluk gekomen is dus hopen voor hem.
Hij belde ons om te vragen of Jan naar zijn werk was , dus hem gezegd nee niet op zaterdag. Was een opluchting voor hem want er was op de weg tussen Öblarn en het stuk naar de B320 om die tijd een zwaar ongeluk gebeurd. Hij was opgeroepen om een dienst te nemen want alles was naar het ongeluk. Later bleek dat 2 jongens vna 20 en 22 jaar zijn om gekomen en van een andere auto 2 gewond. Het ergste er aan was dat een van de agenten uit Stainach daar kwam en pas later door had dat het om zijn zoon ging. De auto was onherkenbaar en naar de jongens hebben ze moeten zoeken in de bosjes. Jan kent de man van zijn werk. Het is al weken zo dat er hevige nevel kan ontstaan of is in de dalen en bv het Ennstal gebied. Daar het vriest zeker in de schaduw kan door nevel wind en de kou ineens een ijsplaat ontstaan. De jongens hebben ingehaald en bij het terug invoegen kwamen ze op een ijsplaat terecht. Frontaal een busje geraakt.10 minuten later geen spoor ijs meer.

Jannick kreeg Reini maar niet te pakken , ze hadden van de week wat afgesproken maar geen gehoor niets van Reini- Jannick kwam er vanavond achter dat hij met een ambulance naar Salzburg is gebracht ergens afgelopen dinsdag of zo. Wel stom want Jannick was dus vandaag de hele dag in Salzburg had hij hem kunnen opzoeken.

Jannick is de afgelopen dagen steeds taxibusjes heen en weer naar Salzburg aan het rijden- Hij komt morgen in ieder geval even voorbij maar gaat weer terug naar Schladming want hij moet weer zwemmen.