zegeltjes en pannen

Zegeltjes en pannen

Freitag 9.Jänner
Geen mooi en geen slecht weer maar iets ergens er tussen in. Het dooit later want het werd zelfs 14 graden en in de middag kwam de wind op. Er wordt hevige stormwind verwacht en vanaf zondag geloof ik weer opnieuw sneeuw. Maar eerst warme Föhn.
Vanmorgen met Jan even snel naar de Mez, naar de Unimarkt. Die geven al heel lang zegeltjes om WMF pannen te kopen maar nooit interesse getoond. Maar van de week zag ik dat de wok die Ingrid en Jannick hadden gekregen en ik bijzonder mooi vind erop verkrijgbaar was met heel veel korting. Dus aan Ingrid gevraagd of zij zegeltjes had gespaard en nog had en inderdaad ze had er nog 15 maar ik had er 30 nodig. Later komen ze weer met een heel ding vol en losse zegels aan hadden ze gekregen bij de Unimarkt . Dus ik vanmorgen mijn pan gaan kopen normale prijs 149,00 euro en met zegels voor 39 euro. Mijn wok moest ik weg doen omdat die niet meer op inductie kon en een wok gebruik ik toch. Had hier en daar wel gekeken maar niets naar mijn zin gevonden. Bij het betalen vroeg ik hoe lang de actie nog duurt en dat is tot half Februar maar tot einde Jänner is alles nog te krijgen. Ze vroeg gelijk heb je nog zegels nodig dan? En ik ja dus ik kreeg er een hele sliert van mee. Ik wist nl van Jannick dat Ingrid de draadbroodmand van WMF erg mooi vindt maar ze had toch geen zegels zelf gehouden. Dus vandaag toch nog even gevraagd of ze die inderdaad mooi vindt en ja dus haar aangeboden om het als haar verjaardagscadeau te kopen (het is soms zo moeilijk iets te vinden wat iemand graag wil hebben) dus morgen ga ik die dan nog kopen met de zegels. Heel misschien koop ik nog een soort hapjespan want ook die heb ik niet meer want ik had een tefal en die kunnen niet op inductie. De korting is behoorlijk van 159 voor 45 euro met zegels en ik heb er genoeg.Ik kan nog nadenken.
Heel erg balen zit mijn frame goed is er ergens iets scherps waar ik de onderkant van mijn tong aan open haal bij praten en eten en ik moet dus tot maandag wachten om naar de tandarts te gaan.
Jan is weer naar zijn werk en hij gaat voor mij nog even langs de Penny na zijn werktijd, een lijstje meegegeven allemaal grote dingen. Dan kan hij zakken met diepvries Semmeln meenemen dan zijn ze snel thuis en kunnen ze weer de diepvries in. Dan heb ik die maar vast in huis met het vooruitzicht van gasten volgende week. Kan nu ik een grote vriezer erbij heb.
Jannick staat 3 dagen aan de Kulm bij het Skifliegen in Tauplitz voor het Rote Kreuz. Er komen heel veel bezoekers in die dagen die ook gaan feesten en de beest uithangen dus niet alleen tijdens de wedstrijden aanwezig maar ook daarvoor en daarna.
Wel vreemd na al die vrije dagen is het alweer weekend nou we gaan er gewoon weer van genieten.