Stau Stau en nog eens Stau

Oostenrijk, Bisschofshofen

Vanmorgen was het weer zo ver en had ik weer buikpijn en diarree dus even een berichtje naar Christine dat ik wat later zou komen. Jan hoefde Theresa niet naar de brandweer te brengen want Jannick had onverwachts vrij dus die was met haar mee gegaan. Ik hoop de fotos nog te krijgen van Jannick want die zijn echt leuk. Later heeft Jan mij weer opgehaald . Tegen 12 uur zijn we op weg gegaan naar Bisschofshofen om de kast voor Ingrid te halen. Dat had nogal wat voeten in de aarde want ze vroegen 20 Euro meer dus Ingrid gebeld en die heeft met ze getelefoneerd en ja hoor die 20 Euro gingen eraf. We besloten om eerst wat te gaan eten in het restaurant en dat was erg lekker, een grilschotel voor mij en Jan de reuze Schnitzel met ijs toe. Maar ja toen moesten we naar het magazijn om het te gaan halen en die was niet meer waar we dachten dat het was. We konden het dus niet vinden dus terug gereden om te vragen en we moesten nog een stukje verder rijden naar Mitterberghutten. Dat was gelukt maar ondertussen hoorden we op de radio dat de A10 was afgesloten. Het lukte aardig om er omheen te rijden maar uiteindelijk gaf de navi aan dat we weer de A10 op konden en dat was dan het snelste. Maar doordat het zo druk was en de weg vol stond werd er blokwijze van de aanvoerroutes toegelaten dus weer een poos staan maar dan konden we toch erop , we moesten een stuk op de 159 en daar was ook al een rijbaan afgesloten maar we kwamen in Hallein aan. 2 Uur rijden vanaf Bisschofshofen. Bij de brillenwinkel was het geen probleem om het glas te vervangen en dan ook de prisma erin te zetten. Duurt ongeveer 10 dagen. Maar een leesbril op de snelle hadden ze in mijn sterkte niet . En met mijn oude bril kan ik niet lezen. Terug naar huis hadden wij geen probleem op de A10 maar andersom richting Salzburg stonden ze van af Eben tot in ieder geval ver na Hallein dus dat zal ook wel tot over de grens geweest zijn.
We waren om half 7 thuis want we waren even bij de Penny gestopt om wat brood mee te nemen. daar vind ik een leesbril niet helemaal mijn sterkte maar genoeg dat ik ermee de dingen lezen kan Ik type dit dus met 2 brillen op mijn neus. In de avond hoorden we dat er een vrachtwagen chauffeur onwel gworden was op de A10 vandaar de totale afsluiting voor de Rettung en om de helicopter te laten landen en de vrachtwagen moest dan ook weg gehaald worden. Of dat ook de oorzaak was dat het de hele middag verder vol bleef? of dat het dat al was.? Aan onze kant super zonnig en zeer warm onder de tunnels door en dan zwaar bewolkt en zelfs wat nevelig. Terug was het bij ons nog steeds zeer zonnig. Maar we hadden zo wel heen als terug ook al opstoppingen tussen Radstadt en Mandling door asfalteringswerkzaamheden dus we waren het wel allemaal zat.