Kerstmis toch binnen gelaten

Vanmorgen na een redelijke nacht wakker geworden een beetje tv en dan toch eruit gegaan. Om half 10 kwam Jannick met Sabrina en hebben we de morgen genoeglijk doorgebracht. Wat me zorgen geeft is dat Sabrina toch wel weer veel aanvallen heeft en Tobi in het ziekenhuis ligt met ademhalingsproblemen.
Ik heb nog steeds een snotkop maar dat gaat wel weer over.
Toen Ingrid thuis kwam zijn ze weer naar beneden gegaan en heb ik de kerstboom die ik al 2 dagen heb toch maar naar binnen gebracht. Vroeger was het Sint eruit de boom erin, maar zo laat als nu heb ik het nog niet neergezet. Ik dacht dan ook maar een kerstmuziekje erbij wat geen goed idee was , ik werd er niet blij van in tegendeel de tranen kwamen en stoppen even niet. Ik hoor Jan op de zolder struinen naar mijn kerstboom versieringen . Ik laat de muziek wel aanstaan want het komt zoals het komt. Ik ga toch proberen om het kerstgevoel binnen te laten al wil het nu nog steeds niet.

Middageten samen met Jan maar het smaakte mij niet. De helft van de boom versierd en omdat ik een koortsaanval kreeg daarmee gestopt en in mijn bed gekropen.
Ik moest eruit omdat ik de deurbel hoorde dus ik riep Jan en geen antwoord alweer de bel dus dan maar naar beneden en daar was de postbode met een pakket . Eentje mooi verpakt in kerstpapier van Bianca, Peter, Nina en Bo.
Ik maakte het open en heel veel kerstlekkers, cadeautjes voor Sabrina, Theresa , Ingrid en Jannick, kerstkaartjes voor de familie beneden en voor ons en mooie kerstversieringen inclusief van die snoepdingen die je in de boom kan hangen. Dus ik heb de boom afgemaakt en alles erin gehangen en de cadeautjes eronder. Het kaartje beneden afgegeven en die van ons op het uitstalplankje.
Wat een super leuke en lieve verrassing en op het juiste moment.
Theresa mocht van Ingrid geen kerstboom in haar slaapkamer dus verdrietig. Dan had Jan me gezegd ik zet hem voor haar in de hal dan kan ze hem versieren maar Theresa wilde graag lampjes en dat gaat daar niet. Dus de hand over mijn hart gestreken en ze mocht hem in de eetkamer zetten, Opa er lampjes in gedaan en Theresa hem versierd. Dan is ze zo gelukkig. Moest even hulp aan Jannick vragen want voorover bukken kan ik nu niet zonder om te kiepen en hij even Theresa´s boompje aan de ondergrond vastgeplakt . Ingrid was in de tuin op de slee met Sabrina die dat geweldig vindt. Vandaag somber weer en het sneeuwt licht en rondom 0 graden. Jan is nu gaan werken en Theresa houdt mij gezelschap .
Ik heb kerstmis toch binnen gelaten.