bloedheet

Oostenrijk, Kleinsölk

Dinsdag 24 mei
Het is bloedheet en gewoon geweldig. Het hooien is weer begonnen en Jan is na werktijd en avondeten ook gaan hooien. Helpen bij het binnenhalen en opstapelen tot 23 uur hebben ze gewerkt. Dit is niet helemaal zonder problemen gegaan want Sebastian zat in de kraan en toen hij eruit kwam sprong hij van het trapje en ging met zijn dijbeen langs iets scherps. Aan de achterzijde een flinke ris en moest naar het ziekenhuis in Schladming, ze wilde geen redding bellen dus heeft Elfriede hem gebracht . Dus gelijk de kraanmachinist en een hooier weg. Kwam Wilfried voorbij met zijn handen in zijn zak, zijn vrouw was ook aan het hooien dus gelijk riep iedereen handen uit de zak en aan het werk. Dus hij de kraan in wat ook wel lachen was , dan kijkt hij dus gelijk bij mij naar binnen en begint te wuiven, hij is wat minder aan de kraan gewend dus er viel wel eens wat naar beneden. Alles kraakt en Hannes vroeg aan Jan heb je geen angst dat het dak naar beneden komt, Jan nee ik niet ik ben zo buiten maar Wilfried in het bakkie die hangt daar aan. Dus was wel weer lachen.

DE katten hadden ook een stunt, ze hadden zich ergens onder het net door gewurmt en Fiep zat vast in een lege plantenbak in het net aan de buitenkant van het balkon en Felicia liep op het dak en kon niet terug komen want dan ging ze aan de buitenkant voor een gat zitten dat veel te klein was om haar door te laten. Fiep had ik al snel verlost maar dan moest ik de kleine nog binnen zien te krijgen. Jan kwam me helpen en die heeft het net los gemaakt en haar dan gelokt dat ze hoger naar de rand sprong. Daarna heeft hij elk plekje nog meer aangespannen en je moet een spriet zijn om nu nog ergens tussen door te komen. Maar ja ze zijn erg vindingrijk.