Theresa´s nieuwe bed gehaald

Oostenrijk, Schladming

Mittwoch 13.Juli
Alweer een nacht met noodweer en ook weer veel schade in Oostenrijk.
Het is geen mooi weer vandaag en het was aan het begin van de dag 14 graden. Donker somber zeer zwaar bewolkt en in de middag opnieuw noodweer. De regen die dan valt is enorm.
Theresa kwam om 8 uur en ze zei Mama slaapt. (Papa is meestal om 6 uur al weg)
Dus ze zat gezellig bij ons hapte met mij mee met mijn Haferflöcken en Jan had haar een boterham gemaakt. Later zei ze ik me aan kleden dus ik zeg kom gaan we samen naar beneden. NEEEEEEEE dat wilde ze niet. Dus ik ga naar beneden tref Ingrid en die zegt heeft ze onderdak bij jullie gevraagd. Blijkt gelijk waarom ze niet naar beneden wilde want Mama was boos. Theresa had Mamas dekbed weg getrokken en dat wilde Mama niet en toen had Theresa geschopt. Moest ze naar haar eigen kamer en vandaar is ze zachtjes weg geslopen naar ons. Dus Mama ging met haar kleren mee naar boven dat vond Theresa niet zo leuk want dat was confrontatie. Ik moet wel af en toe lachen om zo´n eigenwijs minimensje.
Gelijk doorgesproken hoe we het bed gingen halen. Jan de auto meten van Ingrid en de achterklep zou net niet dicht gaan dus met spanriemen. Autostoelen eruit gehaald en dan ik samen met Jan het bed gaan halen. Alles erin gekregen en weer terug gereden want het bed moesten we in Schladming halen. We hebben het thuisgekregen. Uitladen en Theresa helemaal blij. Ze noemt het haar bloemetjes hoogbed.
Jannick moet vanavond de stoelen er weer in doen want dat wist Jan niet en Ingrid zei dat zij ook problemen er mee heeft. Alles in Theresa´s kamer gezet mag Papa vanavond ook in elkaar zetten en er moeten wat kleine dingen aan gedaan worden maar het ziet er goed uit. Een massief houten bed , halfhoog met van die speelgordijnen er omheen. Goedkoper dan een lattenbodem. Want Ingrid wilde eigenlijk het bed van Reini aan Theresa geven maar de lattenbodem daarvan heb ik op mijn bed omdat ik daar een keer door heen gezakt was. Daar zat een slechte in die elke keer weer kapot ging tot ik er door heen zakte. Voor mij dus nu goedkoper uit ik een hoogslaper compleet voor Theresa gekocht en ik houd de lattenbodem.Ik heb afgepingeld tot 50 euro voor een bed die 400 euro nieuw kost. Een matras er voor staat al op de zolder.
Theresa wilde ook zo graag een hoogslaper. Komt dat haar nichtje in een stapelbed slaapt omdat die ook de kamer moet gaan delen met haar zusje. Theresa vindt dat bed geweldig. Ze had het helemaal te gek gevonden als ze ook een glijbaan er aan mocht maar dat wilde Ingrid niet.
Dan snel eten gemaakt want Jan moest weer gaan werken. Ik geloof dat dit de laatste week met lange dagen is.
Het weer is echt bar en boos nu houd de kaarsen maar in de buurt. Gisteren ging de tv uit en het internet was weg dus ik zei tegen Jan even de kaarsen klaarzette en toen ging het licht uit. Maar gelukkig ook gelijk weer aan en de rest ook weer. Maar je weet het maar nooit hoe lang het duurt.
Het heeft hier de hele middag flink gehoosd en het onweer trok niet weg nu einde van de middag lijkt het erop dat het weg is. Tot vrijdag wordt opgegeven redelijk warm en buien daarna weer naar de 30 en er ruim bovenuit. We wachten maar weer af ondanks de buien hebben we dacht ik geen klagen.
Theresa heeft net een poos zitten knippen en plakken bij mij met een kinder cd op de achtergrond. Tja vakantietijd is voor kinderen met dit weer niets. Ik geloof 8 of 9 weken vakantie hebben ze hier. Klagen ze in Nederland al met hoe houdt je een kind gezellig met 6 weken vakantie. Je kan ook niet elke dag wat verzinnen om te doen en dan het liefst de hele dag.