Juni

Oostenrijk, Mitterberg-Sankt Martin

Gisteravond nog bezig geweest met de laatste was. Ik had Meli de jassen zien wassen en ik dacht o ja ik kan ook wel de winterspullen gaan wassen. Ik mag toch hopen dat we de winterspullen niet meer nodig hebben. Dus al met al had ik 3 wassen bij elkaar gekregen. Maar gelukkig eind van de avond alles weer in de kast.
Speelgoed van de kinderen weggeborgen die komen even niet.
Vanmorgen vroeg wakker en er hing een papier op de badkamerdeur van Jannick met geen water vandaag de loodgieter komt. Dus hem gebeld hoe laat hij zou komen en dat was 8 uur . Dus snel douchen en ook Jan wakker gemaakt. Die was er al uit geweest maar had het grote papier (A4) niet gezien op de deur.
Dan water getapt voor de toilet en de koffie apparaten gevuld. Het was toch al 9 uur voordat de loodgieter kwam. Voor Meli en Jannick een grote stap vooruit in de keuken want daarna kunnen ze weer een stuk doen. Nu hebben ze het oude deel waar water gebruikt wordt Het weer is wederom super mooi en het wordt weer warm. Ik heb de morgen aan mezelf maar vanmiddag naar Schwarzach. Dan hoor ik hoe de biopsies waren en het verdere verloop enz.met vaatwasser en dan is het nieuwe deel klaar om in gebruik te worden genomen. Dan kan het oude deel weg inclusief vaatwasser. Meli wil die van haar zelf houden. Ook al zijn alle gaten al gemaakt het zal nog best veel werk zijn om al die leidingen en afvoeren te leggen.
Ik heb al vaker geschreven hoe snel de tijd gaat in mijn beleving en zie vandaag alweer juni. Ik weet echt niet waar de tijd blijft.
Het was nog best heel veel werk en Meli hielp de loodgieter met vastzetten en aangeven. Rond het middaguur waren ze waren ze klaar. Nu ligt er weer veel werk op Meli en Jannick te wachten. Wij moesten bijtijds weg en ik zie dat Jan in zijn oude plunje staat. Ik vind het prima in huis maar er wordt omgekleed als we er uit gaan. Ik zeg hem je hebt nieuwe broeken en zie met enige moeite heeft hij er eentje gevonden. Maar de nieuwe shirts zijn niet te vinden evenals de nieuwe riemen. Hij wordt dan heel boos
als ik hem wil helpen. Al met al niet gevonden maar nog wel een net shirt die er goed bij paste. Maar we gingen dus eigenlijk te laat weg. Was het op de B320 al tot 3x toe Baustelle , de A10 was helemaal problematisch . Eindelijk dan afgeslagen naar Schwarzach maar daar was het op de weg gigantisch druk en het schoot niet op. Dus bij het ziekenhuis ben ik uit de auzo gesprongen en Jan zou bij de auto wachten. Ik was de enige en de arts was nog bij een scopie dus ik zat intens te lezen en ik hoor nooit wat aankomen. Dus ineens stond hij voor mij en ik schrok van hem waarna hij moest lachen. De Befunden besproken. De colon
scopie had weer veel divertikels opgeleverd- De arts zei me dat ze nu ongeveer elk jaar veel hebben weggehaald en dat ik echt op tijd weer moet komen liefst in de herfst weer. Dus een afspraak direct na onze vakantie in september. Ik kreeg eerst een afspraak gelijk de dag erna maar gevraagd ietsje later anders krijg ik niet eens mijn koffer uitgepakt. De biopsies waren gelukkig allemaal goed maar toch over een jaar herhaling van de onderzoeken. Tussen de vorige operatie om de cysten te verwijderen aan de pancreas zat 10 jaar en wel steeds onder controle gebleven.
De arts vroeg aan mij of ik kinderen heb en ik beaamde het. Toen zei hij dat ik hen er toe moet bewegen om zich ook te laten onderzoeken omdat de kans groot is dat ze hetzelfde hebben. Dus een grotere kans op darmkanker.
Op de terug weg begon het te regenen voorbij Radstadt maar bij ons regende het nog niet. We hadden wat te eten bij de McD meegenomen. Thuis gekomen katten binnen deur dicht en het begon te hozen. Dat doet het nu al een poos- Goed voor de natuur na al die droge warme dagen.
Vandaag is de vintagewinkel geopend waar ik pas was.

Heb het kookboek opgezocht zal het van de week opsturen

Erna 2023-06-01 21:18:19

Leuk winkeltje!!! Moeten we met de kerst maar eens bekijken.