Drukke dag maar gezellig

Vanmorgen wakker van de wekker om half 6, ik was al om 2 eruit geweest want er brak noodweer uit en ik moest de ramen sluiten. Gelukkig weer in slaap gevallen . Ik was wakker genoeg dus de tv aangezet en om kwart over 6 kwam Theresa aangeslopen. Dus we hadden alle tijd voor haar en om 7 uur zijn we Sabrina gaan wekken. Ook die aankleden en ontbijten en ze zag er weer lief uit in haar jurkje met vlinders erop. Haar haren van voren bij een gepakt en dan een staartje en dan alle restharen eronder gepakt en weer een staartje. Het is zo warm al 19 graden om 8 uur. Gisteren haalden ze in delen Oostenrijk 40 graden en dan ben ik altijd weer blij dat we in de bergen wonen. Jan bracht Theresa weg en daarna Sabrina en ik hup onder de douche. Ik m oet straks even naar de apotheek ik heb de pasjes van Theresa, sabrina, Jannick en Meli en ga de testen halen. We willen er genoeg bij ons hebben als we op vakantie gaan. Mag wel een hutkoffer meenemen naar de apotheek.
Dat is vanmiddag weer in de tuin met het speeleiland en veel water. Theresa heeft vandaag bergwandelen dus met haar rugtas gevuld op weg. Sabrina gaat vandaag ijs eten dus beide leuke dingen.
Hier in Oostenrijk ook veel in de media over de aanslag op Peter R de Vries. Heel erg en het is ook een aanslag op de vrijheid in Nederland. Als er niemand opstaat tegen de georganiseerde misdaad ziet het er slecht uit voor iedereen . Hij heeft veel mensen recht gedaan . Ik ben bang dat dit het einde voor hem is. Hij moet meer dan een portie geluk hebben om dit te overleven.
Jan en ik aan de wandel eerst naar de apotheek en ik heb de testen voor Meli en Jannick maar niet voor de kinderen want onder de 10 jaar krijg je ze niet. Vreemd want ze worden 3x in de week op school getest en in de vakantie niet . We kunnen in augustus nog een keer halen dus dan doen we dat hebben we genoeg voor iedereen. Dan een loopje en bij Mandl de sportzaak zag ik vanuit de verte een leuke hoody in een kleur die Jan goed staat dus ik zei kijk even en het was een Jack and Jones , goede maat en gekocht. De volgende winter komt vast en zeker. Dan doorgelopen naar de Carla en vandaar weer terug gelopen naar de grote Caritas . Vandaar terug naar huis gelopen op ons gemak. Het was nog aangenaam door de wind maar wel behoorlijk warm. Theresa kwam thuis met allemaal papieren of ze voor de 3e. Stufe wil aanmelden . Ze heeft dan 2 uur in de 14 dagen extra les , Schwerpunkt IT und Medien kompetenz. ze gaan nu verder met coding en programmering, lego we/do2 en beebotwissen , 3 D printer. Vertiefende pojektarbeit , videokonferenzen, wissensaustausch mit Partnereinrichtungen in Litauen, Niederlande und Dänemark. Engels spreken en nog veel meer. Theresa doet het graag en het sluit erg aan bij haar belangstelling. Maar ze had ook een papier of ze zich voor het schoolkoor wil aanmelden. Dat is altijd op vrijdag en dan is het eigenlijk altijd overal sport. Afgezien ze kan echt niet zingen dus dat vinden we geen goed idee. Maar we gaan morgen wel hier in Gröbming naar de Tae-Kwondo kijken of ze het leuk vindt want karate is ondertussen 55 Euro in de maand en ze doen eigenlijk weinig ervoor. Dan elke keer op en neer rijden naar Schladming dit is in haar eigen school en ze heeft beweging nodig. Jannick en ik vinden de Engelse cursus die ze doet onzin cursis veel betalen en dan plakwerkjes maken haar niveau ligt al veel verder dan ze daar tot het einde van de cursus gedaan hebben. Moeten Ingrid daar nog van zien te overtuigen. Ze krijgt op school in het Begabungsforderüng ook Engels.
Jannick heeft Ingrid gebeld en Jannick heeft de papieren getekend en het koor hebben we weg gedaan. Blokfluiten wil ze graag mee door. Uiteraard het skien in de winter. Een evenwicht in leer en denkwerk, muziek en sport. Verder had ze de schoolfotos bij zich en ze zijn erg mooi. De fotos van Theresa en Sabrina daar hebben we voorbeelden van gekregen en we kunnen uitkiezen welke we willen hebben. Jan en ik hadden moeite met kiezen.
Mijn nieuwe pas was er dus gelijk gebeld voor de activatie en ik krijg nu de pincode nog toegestuurd.
Middageten gemaakt Käferbohnensuppe en broodje Frankfurter. Dan met de kinderen gegeten . Heerlijk naar buiten, er was veel wind dus het zonnescherm in de tuin ging elke keer omhoog. Die reageert automatisch op wind. Ze hebben in bad, op de trampoline en in het speelhuis gespeeld. Sabrina vond het niet leuk dat we gingen opruimen want ergens voel ik dat er slecht weer gaat komen. Om 4 uur waren we overal klaar mee en de dames bijna bloot want het was broeiend warm.
Avondeten gemaakt en dan was Sabrina eigenlijk heel erg zat. Dus ik vraag haar wil je in bed en ze zegt ja maar ze wilde haar pyama niet aan. Dus ze loop voor Jan en mij uit en slaat af naar onze slaapkamer en wijst op de tv. Jan en ik stikten zowat van het lachen . Dus ze mocht samen met Theresa nog wat tv kijken. En tegen 7 wilde ze wel haar pyama aanen ja ook wel naar bed. Ondertussen brak er noodweer uit en blij dat we alles geruimd hadden en snel de ramen dicht want het was heftig, Theresa kwam binnen zitten want we hadden geen tv, geen internet dus ook geen Netflix. Na een kwartiertje nam het af en kwam ook de tv en internet terug. Jannick kwam thuis die zei ook baggerweer en zo die grote druppels met zo veel kracht doen pijn. Jan was de konijnen gaan opsluiten en die was zeiknat. Ondertussen Theresa naar bed . jannick een broodje hotdog en een kop koffie dan kwam Meli ook thuis die wilde niets. Ze hbben samen ook met moeite fotos uitgekozen want ze zijn gewoon allemaal mooi. Morgen bestel ik ze.
Op de klassefoto staan van boven naar beneden en van links naar rechts en ik weet niet of ik van allen de namen goed geschreven heb. Theresa heeft het mij gezegd en ze kent niet van allen de achternaam. Gregor Breitler, Sophia Stennisa, Flansa, Catharina, Dominik, Moritz Stecher, Rafael, Frau Rust, / Sophie, Gabriel Promberger, Samual, Mattias, Julia Mitteregg, / Zoe Maier, Elea Binder, Noah Tritscher, Christian Prock, Leni Habacher en Theresa

Therese staat er weer goed op. Mooie foto's