Karfreitag

Vanmorgen om half 9 wakker. Ik was gisteren goed in slaap gevallen tot ik om half 2 wakker werd omdat mijn maaginhoud terug gelopen was en ik zowat de moord stak. Daarna 2 uur op gezeten want ik had het erg benauwd en dan toch weer in bed maar met een stapel kussens. Ik houd dus nu de hele dag en waarschijnlijk ook wel langer een vervelende kriebelhoest.
Ontbijt gemaakt dan douchen en aankleden. Om 9 kwam er weer een info op tv van de regering dus even kijken.
Ingrid kwam koffie drinken en liet Sabrina bij ons toen ze de Stecklfisch ging halen. Daarna zijn we beneden gaan eten en Jans gezicht toen ik een Stecklfisch op zijn bord deed. Ik bestel er meestal eentje voor mij alleen maar Jannick had voor ons allemaal een besteld dus helaas hij moest vis eten. Dan weet hij niet waar hij moet beginnen dus ik eerst zijn vis grotendeels van graten ontdaan zodat hij kon eten want wij eeten met onze vingers maar hij met zijn vork. Ingrid had er eventueel ook aardappels bij maar voor ons is de bijgeleverde Semmel voldoende. Dan nog koffie gedronken en een spelletje met Sabrina gedaan. De vis was alleen op voorbestelling en er kwamen dus echt mensen vragen om vis. Dan is het helaas pindakaas. Gisteren gekeken op tv daar was de Bierfriedl uit Pruggern die had afgelopen zondag Backhendl op voorbesteling , alle 250 stuks verkocht en ze werden thuis bezorgd. Hij doet het zondag weer en hij had gelijk al weer 50 die bestelden bij het afleveren. Dan naar boven en samen met Jan op het balkon op onze tuinstoelen in de zon. De post kwam en ja hoor alweer een maning van het RK van het transport van Jan. Alle papieren zijne er en je kan niemand bereiken en Jannick heeft al zo vaak gebeld. We kunnen nergens heen maar dat snapt het Rode Kruis niet. Dus Jannick moet dinsdag weer bellen.
Het is opnieuw super mooi en zonnig weer en uit de wind ook warm maar de wind blijft koud. En het is steeds erg winderig.
Het voelt vandaag toch naar Pasen, de vis is een traditie , ik heb een reuze paastakkenvaas in de keuken en allemaal kleinere dingen in de huiskamer. En het super zonnige weer maakt het helemaal goed.
Er mogen dit jaar geen paasvuren en je mag alleen vieren met wie je in huis woont daarmee hebben wij geluk dat we samen wonen zoals toch veel families hier. Voor de mensen in het bejaarden/verzorgingshuis is het een eenzame tijd.
Eind van de middag werd Jan door Bianca gebeld en heeft hij ook met Nina en Bo kunnen spreken. Dat doet hem wel goed. Eerst laat hij zijn telefoon weer liggen en ik wist niet waar hij was en dan blijkt dat hij niet weet hoe je moet opnemen. Dan is het al snel lastig is aan Jannick vragen of hij ook anders kan opnemen dan vegen want dat lukt hem niet. Dan vraag ik hem zet hem lichter want ik kan niet eens wat lezen op jouw telefoon en hij nou ik wel maar hij hoeft alleen op het telefoontje te tikken maar die kon ik niet eens vinden. Eigenwijs zal hij altijd wel blijven. Ik ben ook niet altijd in de buurt om zijn telefoon aan te nemen.

vis is smerig, dus niet eten Jan!!!!

ria 2020-04-10 17:31:28

Lekker Steckelfish!!! En de kip van Bierfriedl is zalig!!!! Daar zullen wij vroeger wat gegeten hebben.