Vakantie voorbereidingen

Vannacht eindelijk redelijk geslapen nadat ik om 00.45 wakker werd toch weer ingeslapen. Maar ik moest op tijd op want ik had een afspraak bij de huisarts om 7.45 dat is voor het normale spreekuur, maar omdat ik volgende week niet kan bloedprikken door onze vakantie en zij daarna 2 weken met vakantie heeft ze een extra priktijd ingesteld en dan komt haar labhulp ook speciaal. Hier wordt alles door de arts geprikt en niet door een assistente. Moest wel lachen want er stond al een hele rij buiten dan gaat de deur open en ik hoor mijn naam en kon gelijk door macheren, lekker snel klaar en een lekker belegd broodje bij de Unimarkt genomen. Het was behoorlijk fris en alles was wit van de vorst- Was wel lekker gelijk helemaal wakker. Thuis lekker een bak koffie en even warm worden. Heb onderweg nog wat fotos gemaakt van al de modder strepen die veroorzaakt worden door het gemeente vracht verkeer oa bij het parkeerterrein , de straat die er langs loopt. Dan nog wat bij de bouwmarkt en de gemeentelijke uitrij plaats waar ze de grond dumpen en hoe de daar naastgelegen straten er uit zien. Ik heb graag wat achter de hand. Dan ook bij onze uitrit en de brug /straat die er eigenlijk gewoon goed uitzien. Ingrid en ik kwamen er vanmiddag ook achter dat er toch echt ook modderstrepen van na ons huis komen dus het is niet alleen van ons.
Genoeg gezanikt, een heerlijke dag en ik voelde me minder moe en een stuk beter dan gisteren. Heel lekker gegeten, vond nog van alles, Jan had nog Kurbis/Karottesuppe dan had ik nog verse worteltjes met verse peterselie, Bauernrösti, Kokosgarnalenspiesjes en kleine gevulde Jacobsschelpjes. Een koningsmaal vond ik zelf.
In de middag heerlijk met Ingrid in de tuin gezeten en nadat Theresa wakker was geworden met haar en haar loopfiets door de straat heen en weer. Om 4 uur werd het toch wat fris en zijn we naar binnen gegaan. Ingrid is nog even snel naar Liezen iets ophalen en Theresa zit nu bij mij op de bank tv kijken en Jan is werken.
Ik kon dus nergens mijn nieuwe jas vinden die ik vorig jaar op vakantie gekocht had, kon me zelfs niet herinneren welke kleur en nu ik een nieuwe jas heb gekocht jajajajja goed geraden heb ik de jas gevonden. Maar het is een echte regenjas en ik ben toch blij met de allernieuwste aanwinst want die heeft een binnenvoering die ik eruit kan halen dus meer geschikt voor de komende week denk ik. Want ze geven nog steeds temperaturen overdags van 13/14 graden en bewolkt en misschien regen. Dan is alleen een regenjas misschien toch wat koud. Ik heb nu een cerise kleurtje .
Vandaag toch nog kans gezien om een aantal dingen in de kasten te veranderen en op te ruimen. Mijn gewassen jas en skibroek lekker buiten op het balkon waterdicht gespoten en een poos laten hangen dan stinkt het tenminste niet meer. Ingrid had angst dat de geplante bolletjes niet op zouden komen maar ik heb vandaag gekeken en er komen echt overal puntjes uit de aarde dus ze kwam ook kijken en helemaal blij dat de arbeid niet voor niets geweest is. De sneeuw is bijna helemaal weg uit de tuin, ik heb op de plekken waar nog een dikke laag lag even de schop er door heen en verdeeld over het gras. Ze geven voor het weekend weer sneeuwval op en geen idee hoe laag dan blijft het tenminste niet meer liggen anders groeit het weer aan. We willen nu toch echt voorjaar. We hebben zelfs al een paar in het wild groeiende sneeuwklokjes. Ingrid heeft weer veel gesnoeid.