Sankt Martin lampionnenoptocht

Wat is het heerlijk , wakker worden er niet uit hoeven springen, op je gemak douchen en ontbijten.
Ik had me voorgenomen om te genieten van het niets hoeven en dat is me best afgegaan. Gewoon alles in je eigen ritme dat maakt me weer rustig. Op mijn gemak het eten gemaakt en later samen met Jan gegeten. Alleen de zo voorbijkomende dingen gedaan en Theresa kwam spelen. Dat heeft ze urenlang gedaan, muziekjes en verhaaltjes op haar cd speler geluisterd. Met haar paardjes en stal, haar feeenhuis en kleurplaten van Sint en Piet. Jan was gaan werken en om kwart over 4 ging ze naar beneden om zich te gaan omkleden. Ik ondertussen ook wat warms aangedaan en Ingrid vroeg of ik alvast vooruit met haar wilde gaan naar het Kurpark. Onderweg kwamen we allemaal groepjes kinderen tegen die langs de deuren gingen met hun lampions. Dat zijn de Volksschule kinderen .Theresa afgeleverd bij Hannelore en dan naar het Paviljoen. Ondertussen waren Ingrid en Jannick met Sabrina in de wagen ook aangekomen. De kinderen kwamen in optocht aangelopen en een deel op het podium en de rest er allemaal voor. Was wel jammer want je zag niet zo veel. Begrijp niet dat ze het niet een beetje oplopend gemaakt hebben want nu zien alleen de eerste rijen wat. Maar goed de kinderen zongen voerden hun stukjes op, De dominee en de pastor deden hun verhaaltje en aan het eind de Burgermeister nog. De ouders hadden allemaal sterretjes gekregen die ook werden aangestoken.Jannick ging Theresa ophalen en die deelde haar gekregen broodje met ons allemaal zoals ook de heilige Martin het gedaan had. We wisten niet hoe snel we naar huis moesten gaan want het was kouddddddddddddddddddddddddddddd geworden. Ingrid zei ook al er komt sneeuw. We wachten maar weer af. Omdat de handjes van Sabrina zo koud waren geworden heb ik mijn wollen handschoenen over haar handen en skipak aangtrokken dus ik kreeg erg koude handen want naar huis droeg ik de stok met de brandende lampion. Jannick was door gegaan naar de cursus bij het Rote Kreuz wel dichtbij nu gewoon in Gröbming. Ze hebben altijd verplichte opfriscursussen ik geloof 4 per jaar anders mag je niet meer op de ambulance rijden. Ingrid zei me ik duik gelijk met die 2 kinders in een warm bad. Thuisgekomen was Jan ook net thuis die was uit zijn werk toch ook gaan kijken in het Kurpark maar ja in het donker en de mensenmassa zie je elkaar niet zo snel. Thuis eerst een kop koffie en dan een broodje eten. Werd gelukkig weer snel warm en het was lekker warm in huis.
Vandaag stond de foto op Facebook van ein Baum für ihr Kind van de gemeente Gröbming, Ingrid zit in het midden op de voorste rij met Sabrina. Behalve een boom kregen ze ook geld munten die je binnen Gröbming kan besteden.