Tweede kerstdag en wat een hectiek

Gisteravond grote hectiek en heel erg balen. Ingrid kwam om 9 uur thuis en ze had zich nu ook gedoucht op haar werk. Ze heeft 25 corona gevallen op haar afdeling en zij is de enige gediplomeerde verpleegster. Op haar telefoon had ze een bericht van de Skiclub dat alle kinderen een ouderdeel of een oudere broer of zus bij zich moesten hebben om met de Sessellift te kunnen varen. Theresa was net naar bed en er weer uit gekomen dikke tranen want wij konden het niet oplossen. Ik ga geen skikaart kopen om heen en weer te gaan en als ik een winterwandelkaart koop mag ik maar 2 x met de lift. Erwin van de Skiclub gebeld maar die nam niet op. Jannick gebeld en die kon niet. Ook die zei komt mij even ook niet uit om een skikaart te kopen.
Bij Sabrina had ik gistermmiddag ontdekt dat tussen haar schaamlipjes en helemaal naar binnen het rood kapot en groene slijm- Haar voorzichtig schoongemaakt en zinkzalf er dik op want plassen is dan geen fijne optie en ze is niet zindelijk dus best een probleem. Goede raad duur want een huisarts is er niet met dit soort dagen en dus heeft ze gelijk maar Schwarzach gebeld want daar is de kinderkliniek want in Schladming helpen ze dan ook niet. Daar heeft de arts gezegd Ingrid kan gewoon vanmiddag na haar dienst komen ze hoeft geen afspraak te maken. Ze willen dan ook haar urine nakijken want heel vaak is er dan ook een urineweg infectie.. Misschien was ze daarom gisteren zo moe. Jannick had in de middag met Sabrina op mijn bed een poos geslapen.
Dus om half 10 heb ik een slaappil genomen en mij in bed gelegd en knock out tot de wekker om 6 ging. Tegen 8 belde Jannick maar ik had Erwin niet bereikt. Even later belde Erwin mij en Theresa mag toch komen omdat ze vorig jaar al in de betere klasse zat. Dus Theresa heeft als een gek alles aangetrokken , ik Sabrina aangekleed. Ondertussen haar wat ontbijt gevoerd Voor Jan een broodje leverkaas gemaakt en Theresa had al van Jan brood dus ontbijt in de auto. In de auto geoefend buffy hoog trekken vizier erover laten zakken en klaar. Gaat haar goed af dus ze kan zo rondskien zonder problemen. Aan de Ritis was het erg koud met erg koude wind. Toen we bij ons wegreden was het minus 3 en sneeuwde nog steeds. Alles is weer winterwonderland tot in de dalen. Geen idee waarom de Ritis de sleepliften niet geopend heeft.
Daar ook Bernd de vader van Zoe getroffen en die nam Theresa onder zijn hoede bij de lift samen met Zoe . En weg waren ze nadat Theresa eerst even had gedemonstreerd kijk Oma ik kan schaatsen naar de lift. Ik geloof dat ze geen probleem heeft met weer voor het eerst op de skies staan. Bernd neemt haar ook mee naar huis dus voor ons viel een stuk hectiek weg We waren om 10 uur weer thuis en eerst een kop koffie. Sabrina is lief aan het spelen. Nu 11 uur en ik ben rijp voor een tweede bak koffie geen idee waarom. Ook even kijken of ik nog wat kerstkoekjes kan scoren. Sabrina had ook al snel een paar koekjes naar binnen gewerkt, ik denk dan maar zo op is op en vanaf januari alles weer normaal. Ze maakte net een enorme smak en viel echt keihard met haar hoofd op de bodem. Nu zit ze snikkend bij Jan en dan is het snel over. Een kerstdvd van Caillou aangezet dat vindt ze erg leuk.
Ondertussen is het gestopt met sneeuwen en schijnt de zon en de lucht trekt nu naar blauw. Theresa vond het vanmorgen erg leuk in de sneeuw lopen dan is ze zo gelukkig.
Ingrid kwam thuis snel wat eten en dan met Sabrina naar Schwarzach. Theresa speelde zo lief in de keuken met haar nieuwe Playmobiel en een muziekje of iets dergelijks op haar Tablett. Oma is een poosje gaan slapen en dat heeft mij goed gedaan. Theresa speelde nog steeds en Jan zat in de huiskamer zoals altijd met zijn telefoon te spelen. Ingrid kwam pas na 19 uur thuis en heeft Theresa ook meegenomen. Nu samen met Jan een film op Netflix kijken geen idee hoe het origineel heet maar het heet hier Aufgeschnitten. Ik blijf er af en toe zo wat in zo spannend maar ook eng. Ik slaap vast goed straks.

Met rode tas op haar rug is Theresa

Dat is zwaar werken voor Ingrid al haar cliënten met coronavirus , waar ik werk het zelfde al mijn cliënten positief en het personeel ben de enige die negatief is personeel moet overal vandaan komen om het draaiend te houden erg zwaar allemaal