Bioscoopje pakken

Sonntag 26. Jänner
Het sneeuwt nog steeds en bij ons vandaag zelfs heel erg veel. Het was 1 graad maar het stormde heel hard.
Jannick kwam met Theresa voorbij en Theresa begon gelijk aan mijn ontbijt. Ik vroeg Jannick of het kind wel te eten krijgt en hij zei ja maar ze lijkt op haar vader.
Gezellig koffie drinken en ondertussen worden we bezig gehouden door Theresa. Ze wees in de speelkamer naar de kast en zei dat de deur open moest , ik deed hem open en ze wilde met de babyborn dingen spelen. Nou had ik ook nog een flesje in een warmtehouder gevonden en die moest dus open en ze wist gelijk wat ze ermee moest doen. Ze gaf de babyborn de fles en die moest in het wipstoeltje en dan slapen. Lachen .
In de middag zijn we naar de Kino gegaan in Gröbming en hebben daar de 3D film de Dynosauriers gezien. Leuke onderhoudende kinderfilm, een soort platvoet en zijn vriendjes maar dan realistischer. We waren de enige 2 bezoekers maar ze speelde de film toch voor ons. We hadden nog even gesproken over het nieuwe programma voor de maanden Februar en Marz en ik zei haar dat we graag der Teufelsgeiger wilden zien maar dat Jan tot laat werkt en door de weeks dus slecht gaat en ze zei speelt de film niet in het weekend ? Dus ze ging het nakijken en ze zei je hebt gelijk maar we hebben nog wel in een weekend plaats dus zal hij ook nog wel in het weekend draaien.Ja hier is de klant nog koning , we hebben nog wat andere flms door genomen en ik gelijk gevraagd of de film Die andere Heimat -Chronik einer Sehnsucht echt 4 uur duurt en ja dat doet hij inderdaad zegt ze ook nog wat wil je het duurde jaren voor ze het bereikt hadden dan is het nog snel in 4 uurtjes. Na de film regende het in Gröbming maar bij ons sneeuwde het nog steeds.
In de avond zijn we weer naar de Kino gegaan en nu naar de film Der Medicus, een lange film bijna 3 uur maar zeer onderhoudend en ik vond hem gewoon goed. Moet er wel bij zeggen dat ik het boek niet ken. Noah Gordons historischer Roman „The Physician“ (Originaltitel) erschien 1986 im Verlag Simon & Schuster und ist der erste Band einer Trilogie, die mit fiktiven Geschichten von Rob Cole, dessen Familie und seiner Nachfahren den Fortschritt der Medizin beschreibt. Die Fortsetzungen sind „Der Schamane“ (Shaman) und „Die Erben des Medicus“ (Matters of Choice). 1987 erschien Gordons „The Physician“ in Deutschland unter dem Titel „Der Medicus“ und wurde zu einem internationalen Erfolg. Allein im deutschsprachigen Raum wurden die Abenteuer von Rob Cole über sechs Millionen Mal verkauft. Der Film entfernt sich jedoch in weiten Teilen von der Vorlage,[2] viele Rollen wurden anders umgesetzt als im Buch beschrieben (Der Bader, Karim) oder komplett weggelassen (Mary Cole, seine schottische Ehefrau wurde durch Rebecca als seine jüdische Frau ersetzt), auch der Verlauf der Geschichte wurde stark geändert. Het was 23 uur toen we uit de bios kwamen en toen was het spiegelglad want het vroor behoorlijk en er was dikke mist bij het naar beneden rijden en in het dal, Bij ons vroor het ook goed en viel wat vlokjes nog en helemaal helder.
Nu even acclimatiseren en dan wacht mijn bedje weer op me.