Seminar, Qigong, enz.

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Ik ben ’s ochtends naar een seminar van Doris Tropper geweest met als thema”Lebensmutig”.
Het was zeer interessant en de workshop was zeer leerzaam. Bij binnenkomst moest je een kaart uitzoeken met een voor je zelf belangrijk symbool. Het waren allemaal natuur foto’s en later moet je aan de hand van die foto vertellen waar het voor staat in je leven. Aan de hand daarvan verklaart ze dingen en waar je staat in het leven. Het gaat over rust in je leven vinden enz. Ook moesten we met iemand die een gelijk symbool had onze levens met elkaar doornemen, aan de hand van vragen die we meekregen. Het is grappig dat een wild vreemde in een totaal ander land en omgeving is opgegroeid en het gelijke symbool had een paralel leven aan het mijne had. Zelfs het eigen kinder aantal en de leeftijden enz. Ook een zelfde kijk op het leven hebbende en naar dezelfde dingen zoekende. Eigenlijk zou het ook in het centrum zijn maar het orkest en ballet moesten oefenen en we werden met een bus naar de Ebenerhof gebracht. Ook uiteraard weer terug.
Je kon al vanaf 7.30 iets doen. Het begon met meditatie “Der Weg zur Mitte”.Dat is bij de Steinkreis bij Beach. De hele dag is de RK geopend als “Ort der Stille”. Je kan massage in het Hallenbad boeken, Ernährungsberatung boeken, Nordic Walken, Laufen,Teamtraining in Hochseilgarten, Brainfit Seminar,Qigong,Kutchenfahrt,Stessmanagement,Brainwalking,
Heartbalance,Yoga, Abendgebet enz.
Om 13 uur ben ik met de Kutchenfahrt naar de Halsteralm meegegaan da
ar kon je eten en drinken en dan met de koetsjes weer terug. We waren pas om half 5 weer terug. Om 17 uur naar seminar Heartbalance door Dr. Hannes Beran, ging over hoe je te lijden hebt onder een stressvol leven , en welke invloeden slaap tekort of slecht slapen op je hartritme heeft en dus op ademhaling en bloeddoorvoer enz.
Daarna heeft Jan mij opgehaald, snel wat eten en omkleden in Tracht en om 20.30 begon de avondvoorstelling “Der Balanceakt-das Leben”in het centrum. Het was het Radiosymphonieorchester Bratislava en het Wiener Staatsopernballet, het werd gepresenteerd door een ORF Moderaterin en het was fantastisch. Ik had niet verwacht dat de akoestiek zo goed zou zijn. Jan heeft me rond half 12 opgehaald.