Dagje Theresa

Mittwoch 31.Mai
Het slechte weer heeft ons gisteren overgeslagen maar het heeft vannacht wel geregend. De dag begon weer warm en ondanks de bewolking werd het 28 graden en door de wind niet zo benauwd.
Jan was vroeg eruit om bij de Polizei te werken en ik ben tot 9 uur in slaap gevallen, had het vast nodig. Dan op mijn gemak douchen , ontbijten enz.
Het huis voor mij alleen, Theresa naar de Kiga en met de Kiga naar Stainach naar een voorstelling, Ingrid met Sabrina naar Leoben naar het ziekenhuis, Jan en Jannick werken.Toen Jan thuis kwam koffie drinken . Jan is weer met de tv ontvangst bezig geweest want het wil maar niet goed worden. Dan is hij Theresa gaan halen en ik ondertussen het eten gemaakt. Omdat Theresa ook bleef eten had ik frietjes gemaakt, broccoli en bloemkool met kaassaus en een lekkere echt Nederlandse Frikandel. Dan is bij Theresa de broccoli en de bloemkool als eerste opgegeten.
Ook het toetje mocht niet ontbreken, vanilleijs met slagroom en aardbeisiroop met een lekkere knappende wafel erop. Ze kan dan zo genieten.
In de middag mocht ze dvd kijken, eentje van leesdas, lettervos en boekentas.
Ja bij Oma mag het ook educatief zijn.
Bij de post een brief van de gemeente van het toerismebureau dat we nog steeds niet de papieren ingevuld hebben ingeleverd en dat we dat alsnog voor de 6. moeten doen. Huuuuuuuuuuuuuuuuuuu geen brief gezien met deze papieren en volgens mij als ik de papieren door lees willen ze weten hoeveel bedden in het vakantiehuis van Annemarieke in de winter en in de zomer zijn. Nou dat veranderd echt niet er is niet aangebouwd er is geen kelder bijgekomen enz. Soms is het arbeidverschaffing. De papieren ook niet voor de periode van 2016 gehad. Zal wel goed zijn breng het zelf wel naar de gemeente kan ik gelijk vragen of het goed is ingevuld. En gelijk zeggen dat het moeilijk inleveren is als je geen papieren krijgt.
Ingrid kwam thuis, Jan weer naar zijn werk op het Bezirk en Theresa bleef bij
Oma , at ook nog avondbrood en dan weer naar beneden.
Nu zei Ingrid dat bij hen de tv niets meer doet en dan de zenders want iets afspelen is het probleem niet.
Maar de rust is hier weergekeerd.
Er hangen nu wel buien en af en toe regent het maar het is nu om bijna half 8 nog steeds 21 graden.
Het mooie weer neemt weer veel slachtoffers, ze vallen bij bosjes uit de lucht met hun valschermen, wandelaars en kletteraars vallen van de berg, vermissingen op de berg en uiteraard de motorrijders die tot orgaan donor worden. De kletteraars bij voorkeur zonder de juiste uitrusting, wandelaars op flipflops en vooral niet ergens zeggen waar je gaat wandelen of kletteren.