2e kerstdag

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag
2e Kerstdag, vandaag weer mooi weer dus Frits gaat nu naar de gletsjer.
Jannick moet weer de hele dag werken.
Wij hebben gastenwisel dus ook wij hebben het druk. We hebben eerst de appartementen voor de eigenaar in orde gebracht want die komen vandaag of morgen. Dan alle was opgehaald en gewisseld bij de gasten die nog een weekje blijven en dan het kleine appartement want daar komen de nieuwe gasten in. De gasten waren in ieder geval op tijd weg. Alle was gedaan en dan nog het trappenhuis en en de kelder en klaar waren we.
Ik ben een stuk gaan lopen want ik wilde er nog wel even uit en ik had nog een wapentas van Reini gevonden en ben die maar gaan afgeven.Jan bleef thuis wachten op de nieuwe gasten.
Een hele mooi kalender van Gerhard gekregen.Die moest erg lachen ik ging op een kruk zitten en hij zei die is nog warm want je gaat precies op de kruk zitten waar je zoon net zat.
Toen ik terug kwam waren de gasten net aangekomen.
Frits was ook al terug, hij was wel op de gletsjer geweest en had er erg genoten maar er kon niet geskied worden door de harde wind.Hij was wel in de ijsholen geweest.En het uitzicht was geweldig.Hij had kettingen moeten leggen om de Dachsteinstrasse naar boven te komen. Het is veel kouder het was boven ik geloof min 16 en het vroor bij ons ook overdag.
We hebben gezamelijk kaasfondue gegeten.Jannick besloot om bij ons te blijven want hij wil morgen vroeg voor het werken gaan trainen.
Frits wilde naar Jannick gaan maar omdat de auto binnen en buiten onder het ijs zat bleef hij ook maar.
Later belde Dorris en die heeft ze opgehaald en zijn ze in Schladming wat gaan drinken.
Om 21 uur werd er bij ons gebeld en stond Norbert voor de deur, die begon Jan uit te kafferen maar Jan laat zich niet intimideren. We zijn lui en laten de boel vervuilen en of het niet duidelijk was dat het vuil weg moest. Dus jan zei hem ++++Morgen++Morgen maar hij bleef maar zeiken. Jan zei hem het kan alleen op woensdag, vrijdag en zaterdag maar hij wil niet luisteren. Jan gaat normaal elke week , deze week is het echt dicht en we hopen dat het morgen open is.
De gele zakken worden 1x per maand opgehaald en dat is deze maand op 30 december, de vuilnisbak slaan ze deze week over en de woensdag en de vrijdag voor de kranten en het glas ging deze week ook even niet. Tot voor kort konden we het papier nog in bakken kwijt maar die heeft de gemeente weggehaald omdat ondanks dat ze steeds vroegen om er niets op of naast te zetten de mensen dat wel deden. Dus nu zijn ze weg en kan je ook alleen papier op de afgeefdagen kwijt.We hebben een huis vol met gasten en helaas hebben die behoorlijk afval. Hij is kwaad weggegaan. We vinden het al vervelend dat ze ongevraagd bij ons in de garage komen waar onze spullen staan.Hij bleef echt maar doorgaan en dat het geen gezicht voor de gasten was maar de gasten komen niet in het afvalhok, Jan brengt alles daar en sorteert ook het afval want ook dat doen de gasten niet altijd.
Wat moeten gasten in het afvalhok?
We hebben 1 vuilnisbak voor het restafval en die is met gasten snel vol dus halen we daar vuilnis uit en doen het in zwarte zakken want het moet toch ergens in kwijt tot het opgehaald wordt.
Ik wordt hier echt tureluurs van.
Ik verwacht dus weer een brok ellende als de eigenaar komt want die hoort van hen alleen maar slechte dingen over ons. Zo gauw we de mogelijkheid hebben gaan we hier weg want dit is echt niets , ik kan veel hebben maar hier kan ik niet meer tegenop. Ik kan het niet meer van me af laten glijden. Afgezien dat ze weten dat Jan in het ziekenhuis lag dat het niet goed ging en dan juist dit soort dingen.
terwijl alles in orde was en geregeld want zelfs Jannick heeft een handje bijgestoken om de zaken die Jan normaal doet te doen.
Ik probeer ze uit de weg te blijven want ik sta niet meer voor me zelf in.Jan en Jannick zijn goed tegen hen opgewassen.