Zou het ook een keer makkelijk kunnen

Vanmorgen gebroken met heel veel moeite uit bed gekomen. Dan op mijn gemak richting huisarts maar bij de brug kwam Jannick uit de nachtdienst en heeft me weg gebracht en hij zou me ook weer komen halen. Het duurde niet al te lang na de prikken voelde ik me een stuk beter en Jannick kwam mij weer halen. Door alle rompslomp was Jannick vergeten te zeggen dat Ingrid had moeten bakken dus nog even snel gekeken wat er is huis was en het werd een plaatkoek van volkorenmeel met appelen en dan roomkaneelcreme erop. Ik had ondertussen Sabrina bezig gehouden, Jannick douchen en omkleden die moest in Tracht want hij is bediening aan de tafel bij het Feuerwehrfest. Uiteraard ons allemaal voorzien van lootjes. De hoofdprijs is 444 Euro en die kan ik wel gebruiken dus we houden hoop al zegt Ingrid hetzelfde. (en waarschijnlijk velen met ons) Dan heb ik bij Ingrid gegeten want de Grilkip werd het niet vandaag. Sabrina sliep Ingrid taart wegbrengen en nu staan we klaar om met nog een aantal anderen om naar het Feuerwehrfest te gaan. Jan neemt zijn telefoon niet aan reageert niet op smssen dus we gaan maar gewoon en ik hoop dat hij inderdaad belt wanneer hij daar weg gaat.
Dat was zeer stressvol vanmorgen want dan belt hij ik mag naar huis maar ze bellen geen Rettung. Dat was wel de afspraak wat nu. Zelf gesproken met de verpleegster en de zaalarts had het niet benehmigt dus dan moet ik het zelf betalen dat ondanks de afspraken die er van te voren gemaakt zijn en de papieren van de huisarts. Dus ik hals over de kop nog de praktijk gebeld gelukkig nam nog iemand op en aan Tamara uitgelegd en die zei ook nog hoe blod zijn ze daar. Dus die zei me ik bel je zo terug ik ga met Daniela overleggen. Later belde ze terug dat het geregeld was en mocht ik toch een rekening krijgen dan wordt het over 3 weken door de huisarts alsnog geregeld met de Krankenkasse. Dus weer veel tijd en stress gehad - Dan zou het fijn zijn als Jan ergens op zou reageren maar dat is wel vaker ijdele hoop. Dus ik ga gewoon weg met Ingrid en we horen het wel.
Geloof het of niet we staan allemaal buiten om weg te gaan komt de ambulance aangereden. Dan voel ik me wel heel kriegel worden want Jan zou bellen als hij wegging vanuit Salzburg en zo snel na alle trammelant hadden we er zelf niet opgerekend. Jan wilde wel mee wandelen naar de Feuerwehr even gezeten en dan terug gewandeld want Oma kan niet op houten bankies zitten en ik wilde niet te lang voor Jan. Toch nog een grilkip gescoord met Semmeln voor vanavond. Onderweg kruiste ons een beest over het pad geen idee wat het is maar zag eruit als een reuze rups van een 15 centimeter lang en ook behoorlijk dik - Mijn vinger heb ik er niet heel dichtbij gehouden want ik ben niet zo´n held. Thuisgekomen de papieren doorgenomen en dan valt mijn mond open want Jan had gezegd dat hij geen buikcatheter meer had maar die heeft hij gewoon nog. Dan staat in de papieren dat ze het protocol met de patient hebben doorgenomen en wat hij moet doen en dan weet Jan dus van niets want je kan hem zo veel vertellen. Nu heb ik uitgevogelt dat Jan plast normaal maar hij moet elke keer de restwaarde via de catheter eruit laten en meten. Uit zijn gegevens blijkt dat hij eiwitten in zijn urine heeft en te hoog. En nog een aantal dingen. Dat hij over 6 weken een afspraak op de urologie van het LKH in Salzburg heeft en dat hij een afspraak dan ook in de Doppler klinik heeft wel op een andere datum dus even kijken of ik wat kan regelen dat het opdezelfde dag kan. Volgens Jan is het allemaal goed maar dat zegt hij altijd ook als het niet goed is. Maar de stent is rechts en hij heeft echt heel veel aanvallen gehad dat hebben ze bij de angriografie in zijn hoofd tijdens de operatie kunnen zien en bekijken. Ipv rustig aan loopt hij alweer door het huis te rennen- We zien wel waar het schip strand en eerst alles maar eens bij de internist gaan bespreken want Jan zegt steeds dat zijn suiker goed is maar volgens de papieren dus helemaal niet dus maar eens gaan praten over insuline spuiten want aan zijn gewicht kan het niet liggen.
Ik moet er van op aan gaan dat hij zijn suprapubische katheter zelf kan verzorgen en dat hij eerlijk is met meten van zijn urine die achter blijft want hij sluit zich zelf daarbij op. Voordeel van naar Salzburg moeten dan kan ik weer eens naar de kapper daar-

Fijn dat Jan weer thuis. Wij wensen hem spoedig herstel.

Anja 2018-08-11 16:34:41

Pffft, het zal eens een keer vanzelf gaan... Sterkte! Xxx

Annemarieke 2018-08-11 18:47:58

Fijn dat jan weer thuis Nu rustig aan en weer opknappen Verwen hem maar lekker

Erna 2018-08-11 22:39:04

Jan ,nu opknappen heen, en beterschap,sterkte allemaal. mooie rups is dat....