Karnaval

Oostenrijk, Sankt Jakob im Walde

17 februari 2007
St.Jacob, Steirische klassiek 8 km , tijd 23.16.0 .
4e plaats Jannick vertrok naar St Jacob im Walde voor de Steirische Meisterschaften.
Zaterdag klassiek en zondag skating.
Dus een rustig weekendje voor ons.
Wij zijn boodschappen in Liezen gaan doen en dan smiddags daar naar de karnavalsoptocht. De stemming zat er daar goed in en het Boney M gehalte was erg hoog.
Het valt ons op dat ze niet zoals bij ons karnavalsmuziek hebben.Het weer was super en we hadden ons een goed plekje in de zon uitgezocht.Het duurde nog een poos voor de stoet bij ons was maar we vermaakten ons met mensen kijken. Uiteraard kon je daar overal eten en drinken lees alcohol kopen.
Wij hadden ons te goed gedaan aan de broodjes die we bij de Spar gehaald hadden.
Dan betaal je de broodjes, de worst die je uit gezocht hebt en wij hadden 18 ct augurken erbij, 4 luxe ,rijkelijk gevulde broodjes voor nog geen 4 euro.
De optocht was erg leuk, er was een groep zwemmers die op commando van de badmeester op de straat gingen liggen en aan figuur zwemmen deden, of ze dansten rond een opblaasbadje.De bergredding was er ook , ze stonden allemaal op een enorme ski en liepen de hele route zo.Het leukste vonden wij een groep waarvan de man op de trekker de opener was en er dan 24 als bierflessen in een krat erachter stonden.Dat was zo'n stom gezicht vooral als ze allemaal erin gingen springen. Ze deelden Murauer bier uit.Dat was erg lekker! Er was verlengde auto als politieauto met daarin een heleboel politie en boeven.In Liezen hebben ze een heel goed muziekcorps"" de Liezener draken"die maken goede swingende muziek en zien er ook heel apart uit.Ze zijn als draken verkleed voorop was een heel lange draak van een hele sliert mensen.
Na de optocht zijn we naar huis gegaan, we hadden in het dorp nog naar het karnavalsfeest kunnen gaan maar we zijn niet van die feestvierders.We hebben het ons gezellig gemaakt op de bank.
Jannick belde dat hij 4e was geworden in een slecht gelopen wedstrijd.

19 februari 2007 19:40 | Door: bjank Leuk carnaval in oostenrijk!! Beter dan hier in de randstad haha. XXX van ons