Kroketten eten en Castles

Slovenië, Brežice

Donnerstag 1.September
Wordt bijna vervelend maar opnieuw een zonnige warme dag.
Ik baal ontzettend dat er geen internet is. Gisteren leek het erop of mijn Nikon outdoor camera water erin had en ik kan tot 50 m onderwater ermee dan moet dat beetje water van het kinderbad geen probleem zijn. Vandaag deed mijn camera niets meer en precies hetzelfde probleem als de vorige keer dus ik ga maar kijken of ze het nog een keer willen nakijken maar dan wel op hun kosten de vorige keer was niet weinig.
Wat kan een mens balen dan.
Eerst zwemmen vanmorgen en dan voor het middageten naar een restaurantje in de buurt waar je frites en kroketten kan eten. Het heet Gostilna Budic en is in Brezice.
Daar vandaan een eindje rijden om met de vensters open af te koelen en Theresa viel in slaap. Bij de tent werd ze weer wakker. Ze wilde gelijk weer zwemmen maar wij niet , veel te heet. Het schijnt onze hele vakantie heet tot warm te blijven pas als we richting huis gaan zou de temperatuur gaan zakken naar 24.
We hebben nu al dagen geen internet dus kan pas weer iets erop zetten als ik het ergens wel heb.
Vanmiddag even niets ook geen zwemmen alleen een stukje wandelen.En dus ook naar de speeltuin.Dat eindigde gelukkig goed want Theresa deed weer eens een stunt. Ze was op de schommel en gaat eraf. We dachten ze loopt naar wat anders maar ineens draait ze zich en komt heel hard aangerend, sprinkt met haar buik op het plankje maar veel te veel vaart. Schommel omhoog en Theresa over de kop erover heen en met haar kin geland. Brullen en wij hadden nog geroepen neeeeeeeeeee maar helaas we bleven zowat dood van schrik. Haar niet aangeraakt tot ze zelf overeind kwam wat ze eerst niet wilde en zei kan niet. Ik haar gezegd als ze zelf niet omhoog zou komen ik de ambulance moest bellen en ja hoor ze kon nog prima zelf overeind komen. Ze had haar nek kunnen breken . Tegen de schrik maar taart gaan kopen en Opa heeft haar een stuk gedragen. Dan lekker taart eten die waren zo groot dat wij geen trek meer hadden op avondeten.Dan naar Castles, in zo´n oude tenniskoepel is de tentoonstelling Castles. Allemaal Europesche nagebouwde kastelen en je ziet ze bij nacht, ochtend, overdag en avond. Heel erg mooi en Theresa kreeg een kroon en was prinses. Je kreeg allemaal een muntje en aan het eind voor je naar buiten ging hingen alle fotos van de kastelen en kon je de mooiste belonen. Ik dacht al te weten welke Theresa zou nemen en ja hoor dat was een kasteel in winterpracht met sneeuw.
Wel grappig een Frans kasteel waar we ooit op vakantie in Frankrijk waren was er ook bij en het kasteel in Slovenie die in de rotswand is waar we waren ook.

Weer terug naar de tent en nog een poosje buiten zitten. Theresa ging slapen en ik dvd kijken. Ik kijk de serie Moordvrouw , een doos met 4 Staffels. Kan even vooruit.

Mijn camera is echt kapot voor de 2e maal en ik weet nu hoe het komt de camera is niet waterdicht zou hij wel moeten zijn . Is geen goedkope maar een Nikon outdoor moet tot 50m onder water kunnen.Fotos met telefoon gemaakt maar ik krijg ze er niet vanaf, misschien door het slechte internet geen idee.