Super zonnige dag met heel veel wind

Vanmorgen rondom 8 wakker een beetje tv en dan toch maar opgestaan. Met douchen wacht ik tot ik klaar ben met schuren.
Ingrid ging vanmorgen verven en ik ging dan maar beginnen met schuren. Daar helemaal klaar mee maar ik moest wachten met verven tot Ingrid ging koken. Dan ben ik gaan verven en ik was bijna klaar met het grootste deel dan ben ik gaan koken en ging Jan het stukje wat ik nog niet klaar had in de hoek verven. Ik heb een houtenkast op het balkon staan en die is nu dus ook van zijn plaats. Ik had de voorkant al eens met de verf gedaan waar mijn tuinset mee gedaan wordt. Nu dus gelegenheid om de bovenkant gelijk mee te nemen. Daar zat grastapijt op om dat de katten er graag opliggen. Komt Ingrid vragen of zij de verf weer kan meenemen ziet ze Jan de bovenant doen van de kast zegt ze daar had ik de verf niet voor gedacht. Ik explodeerde zo wat, Dus ik zei haar het is jullie huis dan verf je het lekker maar zelf en de rest ook voortaan. Het schoot me even in mijn verkeerde keelgat. We werken ons uit de naad.
Ik wilde omdat het balkon er niet meer uit zag de boel opknappen andera kunnen we straks helemaal niet meer op het balkon. Ik had het al vaak gezegd en dacht dan doe ik het zelf wel maar ze moesten wel even een besluit nemen welke verf en kleur. Omdat alles in dezelfde kleur gehouden moet worden. Ik wilde zelf het hout bestellen maar kon nergens heen dus moest ik wel vragen of ze daar mee behulpzaam wilde zijn. Dan wilde Ingrid ook gelijk beneden aan hun balkon beginnen want die is nog slechter . Nu ze er aan begint bemerkt ze ook hoe erg het is want zij moeten wel een dwarsbalk vervangen. Omdat ik had laten zien hoe het overstekende dak eruit ziet zei ze dus ook ja we moeten wel onderhoud nu plegen. Ik kan me voorstellen dat je op het verlanglijstje dingen hebt staan die je liever hebt maar een eigen huis heeft ook onderhoud nodig en veel heeft de vorige eigenaar niet gedaan dus het meeste is 60 jaar oud. Dus zij heeft gelijk een 5 liter blik genomen , ja het kost veel maar alles vernieuwen kost meer. Ze wilde eigenlijk al eerder alles vervangen voor alubalkon maar helaas 3 jaar niet werken en hoge kosten voor Sabrina dat heeft er aardig ingehakt. Ik ben nieuwsgierig naar wat de prijs is voor het hout. Ik hoop dat het inderdaad zaterdag komt.Dan weet ik hoe het erut ziet en hoe we er mee uitkomen. het bovenblad wordt dus breder was 22 en wordt nu 30 cm. Wij moeten weer zien dat we het kattennet rondom weer erop krijgen maar dat wil ik ook op een nette manier doen. Ik denk aan houtpalen met een bovenverbinding en dan planten in een bak er tegen aan als een soort pergola moet even kijken want we hebben ook zonwering . De zijkanten van het balkon moeten ook weer dicht anders kijken we bij onze buren zo naar binnen en ik zit ok graag vrij en we hebben dan ook veel minder last van de wind.
Ingrid kwam net de verf weer boven brengen en Jan gaat de laatste onderrand verven. Er moet ook nog een smal randje naast de deur die heb ik net nog even geschuurd En er moet nog wat achter de zithoek dan zijn we echt klaar met het hout verven . Jan had het allemaal mooi vlak geschaafd wat omhoog gekomen was dus alles dan klaar voor de nieuwe bovenplaten.Het is lastig als je de deur niet uit kan om zelf inkopen te doen want ik heb allerlei dingen van een tuincentrum nodig Ik wil graag wat klimplanten zoals bouganville ,passiebloem en clematis. Maar ik heb ook grote bakken nodig en aarde. Ook begin ik wel gebrek te krijgen aan sommige vers dingen groente, fruit en brood. Als het uit gaat doet Jannick na werktijd morgen inkopen maar dan kan je de vers dingen vergeten die zijn er dan niet mee.
In de tussentijd eten gemaakt en dan samen met Jan gegeten , de verf naar beneden gebracht. Ik had een restje zoete aardappelfriet en een paar Rösti stukjes. Dan sperciboontjes uit de vriezer waren alleen geblancheerd en een stukje varkensfilet. Smaakte best.
Dan kwam Ingrid de verf weer boven brengen want ze was klaar. Dan is Jan het verfwerk toch gaan afmaken. Dan bleek er toch nog een stuk geschaafd te moeten worden dat heeft hij ook nog gedaan. Wilde hij dat prutstukje gaan verven maar alles was al schoon dus ik zei hem laat het maar want het is veel werk om de kwast weer schoon te krijgen. Stukje doen we wel gelijk mee als we het nieuwe hout moeten gaan verven. Ondertussen de was gedaan en die is ook bijna droog. Ik ben moe en mijn lijf protesteerd.