Wandelen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Vrijdag
Wat een ballen weer, het sneeuwt en het blijft zelfs liggen. Gelukkig later klaarde het op en was alles snel weg. Wel vreemd als je al die bergen weer helemaal wit ziet.
Jan werkte vanmiddag op het Bezirk, dus ik ging in de tussentijd sporten.
Bij thuiskomst troffen we Haje en Einar aan die net weg wilde gaan en dan toch nog bleven.
Einar heeft daarna uren met de lego duplotrein gespeeld daardoor kreeg Haje niet de kans om op te stappen.
Jannick had vanavond brandweeroefening, dat werd in Pichl op Pichlmayersgut gehouden. Hij bleef dan ook op de Dienststelle slapen want morgen moet hij weer vroeg naar Steinach voor de Sänitater cursus. Dus wij hadden een rustige avond.

Zaterdag
David voor wie ik de was doe dacht laat ik mijn kast eens uitmesten( of het Heim heeft het hem weer eens verplicht) , ik had dus een enorme berg wasgoed en had de eerste 2 wassen er gisteravond al ingedaan. Dus ik was vanmorgen om 7 uur al met de was bezig. Ik had mijn eigen was ook nog en nog was van het huis maar dat was niet zo veel. Maar als het aan Hansi had gelegen wel. Die was weer 3 dagen wezen rondstruinen en had alle kleedjes en dingen uit de appartementen in de was gedaan. Terwijl wij alles al hadden gewassen en terug gedaan. Gelukkig heb ik 2 wasmachines ter beschikking en heb ik zelf een droger.

Ik ben gaan wandelen en liep ergens boven toen Jan me belde, hij wilde er ook vandoor want onze gezellige Hansje was weer eens aan het stiefelen. Ze kwamen de boot weer brengen die staat weer in de carport.Het was super mooi weer en Jan is naar de Grüberbuhne gekomen met de auto en ik ben daar heen gelopen. Zijn we samen nog gaan lopen op het deel Pichl/Vorberg. We hebben zelfs nog door de sneeuw gelopen. Dat is toch raar als je in T-shirt en korte broek loopt. We zijn bij Walcher koffie gaan drinken met een taartje, hadden we wel verdiend. Het is geloof ik het enige waar je koffie kan drinken en op het terras kan zitten.
Jannick heeft nog steeds cursus.

Peter en Astrid gaan jullie naar de familie Walcher in pension Sinabel? Want die heeft ook appartementen of gaan jullie naar appartementen Sinabel? Ze liggen niet bij elkaar.

Voor alle NK gangers, het NK Noords is niet in Ramsau komend jaar!!! Ze gaan definitief naar Reit im Winkl. En het wordt eind januari, dus 2 weken later. Vreemd dat het nooit 2 weken later in Ramsau kon worden gehouden. Het is werkelijk heel jammer want hier in Ramsau wilden ze er juist een groot evenement van maken. Het stomme is dat in alle promotie materialen nu van Ramsau het NK genoemd wordt. Vraag me af of ze al weten dat het hier niet komt. Ik weet nog niet of wij dan naar het NK kunnen want het is midden in het biatlon seizoen en het is nu ook een ander weekend. Het is voor ons nog wel heen en weer te rijden mits het niet al te slecht weer is. Wij gaan ons verheugen op de Ramsau tour de ski die in januari voor het eerst wordt gehouden. Daar gaan ze een heel groot evenement van maken.
De Ramsau marathon is altijd al heel erg leuk en nu gekoppeld aan de tour de ski vast nog veel leuker.

Zondag
Vanmorgen heel lui in bed ontbeten en koffie gedronken.
In de middag zijn we gaan wandelen, we hebben de Sattelbergrunde gedaan. Het was droog niet koud en niet zonnig.
Jannick was pas na 20 uur thuis, hij is geslaagd voor zijn eerste deel van de Sänitatercursus.
Hier waren er toch 2 voor gezakt. Jannick krijgt als hij het tweede deel net zo goed doet een ausgezeichnet op zijn diploma. Nu heeft hij ook een officieel stagedocument waar al zijn verrichtingen als Säni in opgetekend moeten worden.

7 november 2010 22:37 | Door: anne luyckx beste Nicolette, per toeval ben ik op je dagboek gekomen. Waarom? Omdat mijn man gaat werken in Pichl. Zelf zoek ik nu een huis voor te overwinteren (en bij mijn man te zijn) zo van december tot eind maart. Daar jullie in de streek wonen en misschien mensen kennen die hun huis verhuren voor een redelijk bedrag,was ik U zo vrij te mailen. huisdieren moeten wel mogen,want mijn moeder en de viervoeters zouden meekomen, zelf woon ik in Hongarije ! met voorbaat dank,indien je me een tegenbericht zou versturen! mail adres ; ruandolux@yahoo.com