Zo van alles en nog wat dag

Vanmorgen om 8 wakker en opgestaan en daar waren Ingrid en Sabrina al. Ingrid aan de koffie en Sabrina met een plak Striezelbrot. Sabrina hapt meestal wat Oma met het ontbijten eet. Ze is ook gek op de ontbijtkoek die Oma anders eet.
Het is net zo´n meevreter als Theresa was en is.
Zowaar schijnt de zon nu bij ons na al die donkere dagen.
Er was alweer een dodelijk ongeval bij Öblarn , dit keer een bejaarde fietser doodgereden. De man heeft waarschijnlijk de weg overgestoken zonder te kijken en ook geen helm. Wij waren rond die tijd onderweg naar Danuta maar waren over de 320 gegaan maar waren wel over Öblarn terug gegaan.
De brand was waarschijnlijk loos alarm niks meer van gezien of gehoord.
De nieuwe week begonnen kijken we wat we er nu weer van gaan breien. Op dit moment zijn de Eurofighters volop in de lucht wat erg lawaaierig is.
Het was restantendag en dat smaakte goed en zelfs een pan met kippensoep gemaakt van nog een kippenpoot die ik vond. Daarna zijn Jan en ik naar Schladming gegaan. Althans dat was de bedoeling maar Inrid stond te wuiven dus uitgestapt en Theresa wilde mee. Dat kwam goed uit want ik zou ook voor Ingrid naar de Penny gaan om een berenkussen te kopen met zegeltjes. De actie duurt nog tot eind december maar we komen er niet zo makkelijk aan. Als Theresa meegaat en even kwekt komen we zeker met meer zegels terug.
Eerst naar de Krankenkasse want zo idioot voor Jan is het tot 2023 uitgeschreven en bij mij tot 2019 dus ik moet nog snel de papieren terug brengen anders is het over 14 dagen betalen.
Dat ging snel zonder wachttijd. Dan even langs Elke die net terug uit Italie is , Julius is tot einde november gesloten maar behalve een lang weekend hebben ze geen tijd want meerdere objecten moeten klaar voor de winter zowel in Schladming als Ramsau. Ze heeft me gevraagd of ze van de winter mag bellen en ja dat mag altijd.
Dan naar de Hofer waar ze dit keer wel hadden wat ik wilde hebben en dan naar de Penny. En ja hoor we kwamen met een hele rits zegeltjes eruit. Theresa heeft er nu 24 geplakt voor haar berenkussen en we moeten er 60 hebben. Er waren maar 4 zegeltjes voor wat ik nodig had. Bij elke 5 Euro dus we moeten nog voor 180 Euro inkopen doen. Dat gaat hopelijk lukken . Het is geen winkel waar je alle dagelijkse boodschappen doet.
Thuisgekomen wilde Theresa bij ons blijven want vandaag zou het youtube kanaal van de video van Sint de eerste aflevering zijn. Dus ze is al helemaal klaar voor de Sinterklaas , haar boeken zijn uitgesteld, haar dvd´s liggen er en ze liep vandaag al in een pietenpak. (ze had al iets gemaakt voor Sinterklaas toen het augustus was) Ingrid wilde koffee en had iets meegebracht van taart erbij. Ja ze is bij haar moeder geweest en die denkt dat we aan deze kant van de berg niet kunnen overleven.Ingrid wilde even naar de apotheek en nog wat dingen doen dus ik kreeg de babyfoon maar INgrid was nog niet weg of ze was al wakker maar had de ene aanval na de andere en ik hield haar niet dus heeft Jan haar overgenomen. Dan even Ingrid gebeld om te vragen of ze al iets ergens van mocht hebben maar Ingrid zei ik ben al op weg naar huis. Theresa wilde ook blijven eten en at 2 Semmels met worst en wat soep. Had ik pas niet iets gezegd over meevreters?
Ze gaat zo naar beneden want ze moet douchen en haren wassen.
Ik ga nog even mijn was afmaken want met was prachtig mooi weer en ik heb het douchekleed en het douchegordijn gewassen en ik had in totaal toch nog 2 wassen. Dan hang ik de grote dingen buiten en zet de rest in de droger aan. Dan als die klaar is gaat alles wat buiten hing nog in de droger. Vandaag haalde we in de zon makkelijk 25 graden maar ik geloof dat ze morgen sneeuw opgeven.

Jeemig, dat is echt een flinke fik geweest!!!

Annemarieke 2019-11-04 18:41:53

Wat leuk dat je bij jullie kippen poten vinden. 😂😂