Maaaaaaaaaaaaaaaandag

We konden uitslapen en ik heb wat ontbijt tv gekeken maar om 9 uur opgestaan. Als het goed is komt Theresa gelijk uit school naar ons. Ze heeft vanmiddag online Nederlandse school.
Administratieve verplichtingen en dan de enorme ergernis alles is weg. Jan blijft volhouden dat hij het niet heeft maar ik had voor het Finanzamt begin van dit jaar vanaf 2015 voor elk jaar een aan elkaar geniet stapeltje papieren gemaakt. Geen enkel stapeltje is terug te vinden. Ook niet bij de mappen Finanzamt of gewoon belasting.n Ik word er zo moe van om elke keer alles opnieuw te moeten aanvragen. Dan werkt zijn digid niet meer Dus dan kan ik niet meer bij zijn papieren. Donderdag een afspraak bij het Finanzamt en heb ik dingen nodig. Om half 12 was Jan Theresa gaan ophalen en ik eten gemaakt. Met elkaar ggeten en Theresa huiswerk maken. Dan weer aan de papieren en nu 15 uur en het komt mijn neusgaten uit. Jan is echt geen hulp. Theresa was na haar huiswerk naar Meli gegaan en komt straks weer boven.
We hebben vandaag het konijn die verdwenen was weer gesignaleerd , eerst bij ons en nu bij de buren in de tuin. Laat zich niet vangen. Het is toch behoorlijk koud met vorst en soms nog tot laat op de morgen vorst. Maar ze vindt waarschijnlijk nog genoeg te eten. Er waren afgelopen week mensen aan de deur die kwamen vertellen dat het konijn bij hen rond liep en dat was een aardig eindje uit de buurt. De kou heeft haar dan toch schijnbaar richting ons terug laten komen.
Theresa begon om half 6 aan haar Nederlandse les en Jannick was thuisgekomen en dronk koffie bij ons. Ik moest 2x komen omdat ze het beeld kwijt was maar verder ging het goed. De les was vooral over rijmen en sintgedichten. Half 7 was ze klaar en heeft Jan haar naar huis gebracht. Ik had mij verbaasd dat ze gelijk uit school mocht komen maar Jannick zei dat Theresa dat zelf had gevraagd en hij daar bij stond. Ze had het in ieder geval naar haar zin vandaag.