1e mei

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Het is leuk om onze avonturen te delen
en onze ervaringen op te schrijven
Het is dan ook fijn dat we dit kunnen bundelen
Zodat onze kleinkinderen dit later kunnen lezen

Vanochtend in alle vroegte 6 uur gewekt door het muziekkorps dat door het dorp trekt. Iedereen is vrij op 1 mei en er zijn grote feesten, meibomen enz.
Het is al weer super zonnig dus geen straf om vroeg wakker te zijn.
Voor ons is het echt de dag van de arbeid want we gaan in het appartement werken.
Jan en ik zijn afgelopen weekend in het appartement bezig geweest.Kwamen Hedi en Dieter nog voorbij, ze waren met de camper en gaan door naar Italie waar ze bij Gebetsroither gaan werken.
Zondag was het onze trouwdag en zijn we in de Pruggernerhof gaan eten.
Je kan er erg goed eten en voor weinig geld want je kan al een compleet dagmenu eten voor 6 euro.
Jannick werd in het dorp afgezet dus die kon gelijk met ons mee naar boven.
Hij had weer een fijn weekend bij Katja gehad en iedereen kreeg 20 euro van opa dus Jannick ook.Daar waren ze allemaal verbaasd over want normaal hoor je er niet zo snel bij maar opa mag Jannick wel.
Koninginnedag gaat aan ons voorbij, Jannick moet naar school en wij eten samen onze goedgelukte zelfgemaakte tompoezen aan het ontbijt.
Omdat Jannick nu nog zelf trainen heeft is hij rond 2 uur thuis en we gaan barbequen. We hebben ook de vuurkorf aangemaakt maar wel met de tuinslang uitgerold en een emmer water ernaast.
De extreme droogte maakt het risico op brand toch groot.
Na het eten zijn Jan en Jannick naar Christian gegaan om op te zeggen.
We zijn op 30 juni voor het laatst in dit huis.Ik woon hier toch met heel veel plezier.Maar practisch is het beter om in Ramsau te wonen.
Het is ondertussen half negen 's ochtends en het muziekkorps loopt nog steeds rond. Tijd om Jan en Jannick uit bed te halen want we hebben veel te doen.

Naar Ramsau gegaan en daar lekker veel gedaan. Ook Jannick was hard aan het werk in de tuin, eerst met de motormaaier en de graskantenmaaier, later kwam iemand uitleggen hoe de tractor werkte. En ja hoor hij reed er zo op weg. Hij kan er al alles mee zelfs achteruit in de garage parkeren.We hebben er wel vreselijk om moeten lachen want het is echt een hereboer met zijn hoed op.

8 mei 2007 17:48 | Door: Bjank Ik ben altijd zo erg dat ik belangrijke data vergeet..... Dus alsnog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kussssssssssss