Banken gekomen

Samstag 9.Jänner
Een redelijk mooie dag en erg zacht weer, de kerstboom buiten in stukken geknipt. Stoken we op.
Rustige ochtend Ingrid Jannick en Theresa waren naar Liezen gegaan. Wij wachten op onze bankjes.
Ik was aan het eten koken toen ze voor de deur stonden, 2mannen die ze met een apparaat naar boven brachten maar ondanks dat apparaat toch flink moesten inspannen om ze boven te krijgen. En ze zijn een beeeeeeettttjjjjeeee groter dan ik gedacht had. Ik dacht 2 x 2 persoonsbankjes maar het zijn gerust gezegd banken. Wordt nog wel even passen en meten.
Dan eerst maar eens eten en toen had ik geen olie om de Schnitzels te bakken had Jannick meegenomen en geen ander gebracht. Dus hem even gebeld of zij nog beneden een beetje hadden maar nee dan maar mijn Schnitzels in de fituur gebakken en daarna mijn olie gefilterd en gelijk de pan gesopt.
Later bracht Jannick nieuwe olie en had voor ons beide een zakje dropjes meegenomen van de Muller en een grote zak met bacon knabbels die erg lekker zijn maar alleen af en toe te koop zijn.
We hebben 1 bank uitgepakt en moet nog in elkaar gezet worden, de kleur vind ik goed. Die staat in de keuken in onderdelen en de ander staat nog ingepakt op zijn kant in het trapportaal bij ons. Moet eerst de grote zithoek kwijt raken en ik bel maandag de Caritas en als dat te lang gaat duren slopen we hem gewoon uit elkaar.
Nu is Theresa al een poosje bij ons, Mama en Papa zijn zich aan het opknappen want ze gaan straks naar het feest van de brandweer.
Dan mogen Opa en Oma Theresa ook naar bed brengen.
Ze was heel verdrietig omdat de video niet werkte want Jan heeft de band er wel uit maar krijgt hem niet aan de gang. Nu een apparaat die Jan beneden gebruikt bij ons aangesloten en nu kijkt ze Bambi en is het goed.
Ondertussen een service adres van de Nikon gevonden en als Jan voor zijn paspoort naar Wenen moet komen we er langs (Traiskirchen), hopelijk kunnen ze er wat mee want volgens mij moet de camera alleen maar op een of andere manier gereset worden. Hij maakt geen fotos maar wel film. Was een best dure outdoor camera en wil hem graag weer gebruiken want mijn andere camera wilde pas ook niet werken omdat het te koud was.
Vanaf dit weekend zijn de Pre Games 2016 in Oostenrijk, de piste disciplines zijn in Schladming, de Noordse in Ramsau en de rest zoals kunstschaatsen en ijshockey in Graz. Volgend jaar zijn de Special Olympics World Wintergames in de zelfde plaatsen. Vor veel atleten is het nu de kwalificatie halen om volgend jaar te mogen meedoen.
Als het weer mee zit gaan we mischien zondagavond naar de opening van de Pre Games best een goed programma met oa Opus, Tagträumer en nog meer artiesten. Er zijn rondom deze Pre Games ook allerlei activiteiten.