Lekker begin van de week

Oostenrijk, Schladming

Montag 14.November
Wat een prachtige zonnige dag maar wel erg koud. Meestal als het in de nacht lekker vriest is het overdag erg mooi. Lekker gezond weer. Theresa kwam snel vanmorgen in haar schoentje kijken waar wat schuimpjes in zaten. Weer helemaal gelukkig. Jan moest zijn bed uit want de laarsjes van Theresa lagen nog in de auto en die had ze nodig om naar de Kindergarten te gaan.
Dus gelijk maar douchen en aan het ontbijt. Moesten toch op tijd weg want om 10.40 afspraak bij de HNO arts. Dan kom je daar het is er altijd waanzinnig druk en ik gluur op het lijstje bij de assistente en dan sta je er op voor 11.05. Aan de beurt ben je altijd heel veel later. Maar om de mensen een afspraak te geven voor een tijd en dan later op de lijst zetten is onzinnig. Ze kijkt me aan en vraagt heb je je gehoorapparaten bij je? Nou als je me aankijkt zal je toch echt die dingen in en aan mijn oren zien. Want je krijgt een test ermee. Een poos later mocht ik voor de test en ondanks dat ik het gevoel had dat het niet zo goed ging en dat komt de woorden komen heel snel en ik moet eerst een woord plaatsen want het is niet mijn moedertaal en een woord zonder context heeft dan iets meer tijd nodig om aan te komen maar dan is het volgende woord er al. Heb ik ook gezegd. Maar ondanks dat heb ik schijnbaar heel veel beter gescoord . De HNO arts was tevreden nog even een oor schoon gemaakt dat helpt ook bij het horen. In Schladming was weer zo´n Pakistanimarkt, een soort markt maar de meeste kraampjes zijn van Indische of zoals ze hier genoemd worden Pakistani maar geen idee of ze dat ook echt zijn. Veel rotzooi dus en ze stonden er echt te blauwbekken. Even erover gelopen maar niets van onze gading dus naar de auto. Thuis gekomen maar snel een salade en gebakken loempiaas. In de middag heeft Jan de rail boven de bank opgehangen en daar hangen nu mijn kleine kussentjes aan. Ben er heel blij mee en langzaam veranderd onze zithoek in een leefhoek. Nu kan hij ook zien waar de lamp boven de tafel moet komen , die hangt nog opgeknoopt op zijn oude plek. Het hout is ook bijna klaar.
Ingrid was weer naar Rottenmann geweest, de baby groeit nog en ze schatten nu op 2500 gr. Nu moet ze donderdag weer op controle zolang er nog groei is laten ze het zo. Nog 2 ½ week voor de datum.
Eigenlijk best een lekker begin van de week.