Stress start van de dag maar gelukkig nu toch thuis

Nederland, Amsterdam Airport Schiphol

Sonntag 3.April
Om even voor half 4 liep de wekker af en we waren op tijd klaar want om 4.05 zou de taxi ons afhalen. Maar geen taxi, 4.15 nog geen taxi in de tussentijd geprobeerd om te bellen maar waar je de taxis besteld gaan pas om 6 open en het taxibedrijf de enige met de naam Brouwer was een verkeerd nummer. Een ander bedrijf geprobeerd maar het was al te laat om de trein te halen als die er zou zijn. Dan heeft Jan Erna wakker gemaakt en ondertussen was ik al helemaal in stress en paniek. Op het station eruit en in de hal kwam ik tot de ontdekking dat ik wel mijn koffer had maar niet mijn tas. Gelijk gebeld naar Erna en Jan naar buiten en dan hardrennend de trap op en de trein in gesprongen. Niet goed voor je hart en de stress was bij mij heel erg. Dit wil je echt niet. We waren op tijd om nog met Malcolm een koffie snel te drinken en dan moest hij al aan het werk en wij door de controle. Het vliegtuig was bijna leeg met 48 mensen en wij mochten op de 1e rij van Malcolm zitten. Ik heb het als heel bijzonder ervaren om in het vliegtuig met hem te zitten en als je elkaar 7 maanden niet gezien hebt ook heel fijn. Het is duidelijk dat zijn werk hem plezier doet.
Ik had in het vliegtuig een klein easyjet vliegtuigje met frictie gekocht voor Theresa, er zitten batterijtjes in en hij maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig en heel grappig met een versnelling erin. Dus hij maakt het geluid van een opstijgend vliegtuig en dan rijdt hij langzaam en ineens versnellend en soms kanteld hij ook net echt. Ze krijgt er geen genoeg van. Op de luchthaven hadden ze pantoffel klompen en elke keer als ik ze zie denk ik leuk, maar nu ook nog afgeprijsd dus ik kon ze niet weerstaan. Theresa heeft ze aan en het is net kabouter Plop.
Afscheid genomen van Malcolm want ze vliegen altijd gelijk weer terug wel jammer anders hadden we met elkaar koffie kunnen drinken want we werden door Ingrid. Jannick en Theresa opgehaald. Wij waren zo snel dat we er eerder waren dan zij dus ze konden gelijk wegrijden.
Thuis gekomen , kwam vlak erna Barbara en haar vader en 10000 x excuses dat ze ons lastig vielen want ze wist niet hoe laat we thuis zouden komen. Nee ze wilden echt geen koffie. Kreeg zelfgemaakte Marillenjam en Kirschenjam van haar. Gelijk mijn sleutels terug gekregen.
Tussen de middag hebben we Pizza´s gehaald wij hadden geen zin om te koken en aangezien op Jan´s verjaardag Ingrid moet werken dacht ik dan maar vandaag met zijn allen eten.
Jan maakt nu geluiden naast me wat op een grommende beer lijkt en daarbij zijn zijn ogen dicht. Ik weet niet wat verstandig is een poosje liggen of niet. Ik ben bang dat ik dan vanavond niet inslaap.
De taxicentrale met een livechat verteld wat er is gebeurd en ik moet een klacht indienen. Volgens Malcolm gebeurd het dus vaak dat de taxi niet komt opdagen. Ik vraag me af als je de vlucht mist of je dat kan verhalen. Met een uur te laat en een trein die maar 1x in het uur rijdt kan je makkelijk je vlucht missen.
Er liggen thuis in de tuin een behoorlijke hoeveelheid gekapte bomen. Nog niet alles klaar want sommige stronken zijn zo veel stammen met elkaar verweven en daar had een jolig iemand ooit een flinke spijker ingeslagen die Jannick tegenkwam met zijn zaag. Niet goed voor de zaag niet goed voor je portemonnee en het werk schiet niet op. Jannick moet al met al in de tuin 1 ½ meter overbruggen dus een muur gaan zetten waar de grond tegen aan komt. Een deel afgegraven een deel opgehoogd.
Het is wel erg vreemd als je uit Nederland komt en je ziet iedereen hier in korte broek lopen. Het was bij ons ook 28 graden. En het was de hele week super mooi en warm weer. Ze denken dat het de warmste april ooit gaat worden.
Nu half 6 en nog steeds heerlijk buiten al komt er nu wel wat wind opzetten.

Wat waardeloos sat Taxibedrijf!!! Denk je alles goed geregeld te hebben.... Fijn dat jullie weer goed thuis zijn aangekomen. Geniet van het mooie weer want hier hoost het!