Verbitterd

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

maandag 27 april 2009
Vanmiddag weer naar de sportschool geweest. Ik voel wel dat ik een nieuw programma heb.
In Ramsau was het koud door de föhn maar in Schladming was het best uit te houden. Zo lang er sneeuw op de bergen ligt blijft de wind koud.
Had nog tijd tot Jan klaar was met werken en heb nog even rondgekeken, nieuw t-shirt gekocht want Jan had zijn billashirt in de was gedaan en toen was mijn gele t-shirtje zwart gevlekt. We zagen Jannick nog bij de bushalte zitten maar hij wilde niet met ons mee naar huis. Op maandag heeft hij de schoolgym. Voorgaande jaren deed hij mee aan de turnwedstrijd van school met de trainingsgroep van Heli. Dit jaar is hij uitgekozen door de gymleraar om eraan mee te doen. Hij heeft meestal een uur turnen en een uur balspelen.
Hij vindt het in ieder geval leuk om te doen en het is tenslotte ook training. In deze tijd past het prima.

Haje wat een mooie en leuke foto,s van de Dachstein oversteek van afgelopen zaterdag. En wat knap van Einar dat hij dat allemaal kan. En ja ik heb de dvd gezien en ja we denken te komen op 5 mei.

Dinsdag
Vandaag maar weer eens op de weegschaal gegaan, was ik allang niet geweest. Weer een mijlpaal bereikt 15 kg is er nu af. Blijf nog wel even doorgaan want ik wil nog wel 10 kg kwijt.

Jannick heeft vandaag te horen gekregen dat de beloften van de NSV waar hij in zat opgeheven is. Tja de Olympische Spelen komen eraan dan moet het geld ergens vandaan komen. Net nu hij eerste jaar junior is. Het is precies wat ik vorig jaar al dacht, eerst de deur op slot bij de selectie dan alles wat nog voor de deur staat eruit. Jannick krijgt dus nu ook geen trainingsplannen meer. Hoeft geen verantwoording meer af te leggen, geen trainingsdagboeken meer in te vullen.
Dus Jannick moet zonder geld, zonder ondersteuning, zonder trainingsplannen, zonder trainer of coach de wereldtop bereiken. Want dat wil Nederland graag dat je bij de beste 10 van de wereld hoort.
Investeren hebben ze nog nooit van gehoord. Ja ik ben verbitterd. Ze kunnen nooit zeggen dat we niet alles ervoor gedaan hebben. Laten we eens zien hoeveel alpine, snowboarders en andere het op de Olympische Spelen gaan doen. Vast allemaal bij de eerste drie.
Wat mij nog het meeste ergert is het feit dat ze Erik het nieuws telefonisch laten overbrengen en er niet eens een officieel schrijven van de NSV vanaf kon.