Dachstein Gletscher

Vanmorgen om 8 wakker van de wekker en maar 2 uurtjes geslapen. Ik kon gewoon niet inslapen. Jannick belde of ik de bergschoenen van Theresa kon klaarzetten die zou Ingrid komen halen. Ik heb ze in de vensterbank gezet. Dan hoef ik niet nog een keer naar beneden. Toen wij on kwart over 9 weg gingen waren ze weg. konijntjes eruit gelaten en op weg naar de Dachstein. Daar was het al reuze druk en de parkeerterreinen waren vol dus we werden aangehouden en moesten een stuk naar beneden langs de weg parkeren. Dus dat was gelijk in de hitte naar boven lopen. Dan vanaf het dalstation (ongeveer op 1500 m hoogte) naar de gondel. Omdat we een reservering hadden konden we gelijk voor de gondel aansluiten en vrijwel gelijk naar de gondel. Jan wilde niet op het balkon dus we gingen binnen. Ondanks de flinke wind merkte je daar niets van. Het was boven ook zeer zonnig en warm maar we hadden wel jasjes aan. Het was loeidruk op de Gletscher , we hebben wat rondgekeken en een ijsje op het terras gegeten. Nog eens nagevraagd waar we ons Mautticket betalingsvrij konden maken en ja dat vonden we . Anders moet je 20 Euro Maut betalen. Ik kan mij herinneren dat we dat voor een paar jaar voor 6 Euro of zo betaalden. Een ticket voor de Gletscher is 44 Euro heen en weer. Als je wil langlaufen betaal je meer. Dus een flinke aderlating. Wij mogen op onze Sommercard 1x per week de Gletscher op en de Maut hoeven we ook niet te betalen.
Het was toen we thuis kwamen 34 graden Ik he middageten gemaakt en binnen een half uur helemaal dicht getrokken , weg zon maar wel heel benauwd. Was maar goed dat we vroeg gegaan waren. Ondertussen hoost het.
Nu zitten we Im Weißen Rössl am Wolfgangsee te kijken. De versie uit 1960 , al zo vaak gezien maar het blijft leuk.
Na de hoosbui ging de zon weer schijnen maar het bleef wel zwaar bewolkt en het bleef warm.

Mooi hoor maar voor mij te hoog zou niet durfen😅😢😳🫣