Dagje shoppen

Oostenrijk, Wenen

Vanmorgen werd ik wakker en Theresa ook al snel. Ze wilde wel tv kijken dus dat aangezet en ik snel aankleden en ontbijt halen. In het hotel 15 Euro pp bij de Penny die er gelijk naast zit veel minder. Ik had ijskoffie , smoothy en versebroodjes , voor Theresa Molke een een fruitshot en een pizzabroodje die wilde ze graag. Samen ontbeten. Dan gaat de telefoon zijn jullie al wakker en ik ja en we hebben ontbeten. Dus alles inpakken en dan uitchecken. Jannick was ook wat gaan halen en hij wilde het onderweg opeten. Hij stelde voor om ipv naar het Haus des Meeres te gaan naar Shopping Center Süd te gaan. Helemaal goed. Geweldig daar en wat een mensen. Zo veel leuke winkels en voor ieder wat van Primark tot Tom Taylor . Daar waren ook van die winkels waar je alles kan kopen op het gebied van Manga figuren , Tolkien, Harry Potter waar dezelfde pluchebeesten de helft kosten met 40 Euro. Een gaming winkel , de lego store, een hele grote boekwinkel waar Theresa die voorop liep naar binnen liep. Van wie zal ze dit hebben? Het was wel lachen want ze stond bij boeken en ik keek en zeg uh Minecraft ? o nee en zei jawel Oma dit zijn boeken van een youtuber die heel veel boeken heeft gemaakt over Minekraft. Het zijn een soort stripverhalen maar meer in boek vorm. Ze zat heel op haar gemaak in de winkel te lezen. Ze mocht er eentje kopen. Ze had in een van de winkels vragen gesteld over Manga´s wat uitgelegd . In de boekhandel hadden ze een wand vol dus haar laten zien en ik vroeg Jannick jij stond toch met een Pokemon en hij pakte het en gaf het aan Theresa , ze bekeek het boek en begon van achter naar voor te lezen. Dus ze snapte en zag het principe. Wat uitgelegd over welke bij welke leeftijd en gezegd dat Papa ook Manga´s heeft en die zou gaan kijken of er wat voor haar bij zit. Ik ging met Theresa naar Zara daar was uitverkoop. Ze had al snel een arm vol verzameld en ging passen. Daar kwam een Pokemonshirt , een jeans met strasstenen aan de onderkant en een Spiderman/Marvel rugtasje uit, Ze heeft ineens heel lange armen. Bij veel kledingwinkels gaat het tot 140 en dan verder met 152. Ik dacht te groot maar nee hoor.
Ze ging vandaag heel shabby gekleed van ons mag ze haar eigen identiteit ontdekken , we genieten ervan en huiveren af en toe . Ze had bij Primark ondergoed gekocht met bovendelen , die BH´s hoef ik nog niet Oma. Ik geniet van hoe ze haar weg zoekt. Ze vond er ook nog een Minecraft T-shirt uiteraard op de jongensafdeling.
Bij C en A had ze een hemdje met een navelsweater erop van Harry potter. Tja ze mocht het kopen van Meli maar dan een klein cadeautje met pasen. Ze kon niet beslissen dus zei Meli ga hat halen. Dus wij erachter aan en ze had daar een 146 maar helaas die mouwen, Het naveltruitje is meer navelbedekkend nu. Het hemdje komt er onderuit . Ze had ook alweer oorbellen van Meli dus ze is echt verwend. We waren in een Pandorawinkel en Theresa keek haar ogen uit. Ik heb haar gezegd dat ze een basisarmbandje voor haar verjaardag kan krijgen en dan moet ze de bedels zelf bij elkaar sparen. Daar denkt ze nog over na. Heeft 9 maanden tijd en bij ons is er in Schladming ook een winkel die Pandora verkoopt . Niet zo veel als daar maar ik denk dat je wel kan bestellen. Dan zegt Theresa Oma dan kijken we wel bij Amazon. Kind van deze tijd. We hebben erg gelachen gisteren toen ze in de Engelse telefooncel stond. Ze draaide eerst het nummer en nam dan de hoorn eraf. Tja denkwijze mobile telefoon. Ze hebben een enorm deel waar aan weerszijden restaurantjes en zo zijn. Jannick Meli en Theresa gingen naar KFC en dan buiten op het terras. Ik ben bij een Sushi en Chinees eten gaan halen. Een bowl met noodles, Saigon beef en Chinese kip daarbij grote gepaneerde garnalen. Ik ben bij de andere op het terras gaan zitten al wilde de oppasser mij eerst wegsturen maar ik zei ik eet bij hen. Ik ben bij de Hema daar geweest en heb in ieder geval de expressoglaasjes die ik nodig heb. Met 3 erbij kan ik weer even vooruit .Hoofdzakelijk drinkt Jannick expresso. Ze hadden kerstkoekjes voor 50ct de doos en 2 doosjes meegenomen . Ze zijn zo leuk want je kan ze op de rand van je kop zetten (al geprobeerd) en ze zijn erg lekker. Uiteindelijk toch de terugtocht . We kwamen weer halverwege in de mist terecht dan tussendoor even niet maar vanaf Rottenmann en het hele Ennstal weer mist. Goed thuis aangekomen. Theresa moest zich omkleden maar wilde eigenlijk niet terug naar Mama maar helaas ze moest. Dan de avond met Jan doorgebracht , Ik weet nog niet wie blijer was de katten of hij.

Jannick van harte gefeliciteerd met jou verjaardag morgen, en jullie met papa en je zoon. https://www.youtube.com/watch?v=BuO-AfPpUOo