Winter en Lente strijden

Winter en Lente strijden om wie mag blijven.

Freitag 4.März
Vanmorgen weer een aardige laag sneeuw en het sneeuwde nog licht. Maar al snel de zon en werd het 15 graden dus het grootste deel van de sneeuw van de afgelopen dagen al weer weg. Hoger hebben ze daar geen last van. De winter en de lente strijden momenteel elke dag om wie mag blijven.
Toch het balkon helemaal opgeruimd, alle dennetakken en ander groen waarmee ik had afgedekt en de vogel vreettakken opgeruimd. Ziet er al meer voorjaar uit. Genoten van het zonnetje.
Ik had vandaag eigenlijk de SPÖ skitag op de Stoderzinken en voor de niet skiers kan je daar ook goed wandelen. Vertrek was om half 11 maar Jan had geen zin en ik wilde niet alweer alleen gaan. Om 13 uur was er dan treffen in het Steinerhaus boven. Het is vast super boven met dit prachtige zonnige weer.
Net wat later middag gegeten want vanmorgen had ik nog wat Topfenstrüdel gemaakt voor bij de koffie. Dan heerlijk gegeten Bloemkool, Schnitzel in Kräuterrahmsaus en gekookte aardappelen.
Jannick heeft zijn gesprek gehad en daar is niet nieuws uitgekomen. Het gaat erom dat de beurs openingstijden minder zijn dan zijn normale tijden en ze nu die uren niet willen betalen. Dat hebben ze wel altijd gedaan . Maar dat je voor de opening eerst stofzuigd en dat soort dingen of dat hij administratieve dingen niet op de beurs doet zien ze niet. Daarvoor was hij dus 2 maanden dag en nacht van huis en 1 vrij weekend. Tussen de beurzen door zijn er dan uren die niet aansluiten en dus ook geen werkuren maar je kan niet naar huis. Jannick heeft dus gezegd dat hij vanaf nu geen beurzen meer doet. Waarop ze gevraagd hebben of hij dan wel tevreden was met het geld wat hij krijgt zonder beurzen. Jannick heeft hem ook gezegd dat hij naar ander werk gaat uitkijken want voor dat bedrag kan hij zeker ander werk vinden. Hij had nog enige beurzen te gaan maar hij is liever bij zijn gezin dan voor nop ergens anders te zitten.
Komt tijd komt raad denk ik dan maar.
Jan weer werken en ik wafels gebakken.
Ingrid is met Theresa varkentjes voeren bij een collega.