Rustige dag en weer heel veel sneeuw erbij

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen om 8 wakker en nog een poosje tv kijken en om half 10 eruit. Dat hadden we allebei even nodig. Ik kijk naar buiten en mijn mond valt open, zo veel sneeuw gevallen . Tja dat wordt weer ruimen vandaag. Ik was onder de douche geweest kwam Ingrid de babyfoon brengen ze ging sneeuw ruimen. Later is Jan zijn auto gaan uitgraven en het speelhuis. Ik wilde om half 12 naar de apotheek gaan wandelen en Jan wilde wel mee. Dus eerst naar de apotheek en dan naar de Kiga om Theresa op te halen. Jannick had haar vanmorgen met de auto gebracht dus wij nu een skibroek mee zodat ze die aan kon om naar huis te lopen (lees rennen springen en alles wat je zo al in hoge sneeuwbergen kan doen)- Het was even een lichtpunt in de duisternis want het was voor een paar uurtjes droog en helder weer. Het is heel vreemd om tussen zo veel sneeuw te lopen hebben we hier nog nooit gezien.
De alarmen gingen van Gröbming Winkl en later las ik dat ze iemand uit een huis graven moesten die door de Rettung moet worden opgehaald. Later ook daken schoonmaken en daar was de brandweer Gröbming ook mee bezig. Sinds een paar dagen is LKW verkeer verboden om op de B320 te rijden dus die bezorgen de brandweer geen problemen meer en de rest van de bevolking want dan wordt de weg minstens voor een uur afgesloten. De weg kan nu goed schoon worden gehouden. Op de afsluitingen door lawine gevaar na goed te berijden.
De Stoderzinken was al totaal ontruimd en iedereen die er verbleef ook de huiseigenaren moesten weg. Nu blijkt er iemand niet te zijn weggegaan en die heeft nu het probleem dat er geen elektriciteit meer is en het E werk kan niets doen want overal lawinestufe 5. Hoe dom kunnen mensen zijn. Nu is het wachten tot er een helicopter in de buurt kan komen om hem daar weg te halen. Er worden steeds meer bergwegen afgesloten en dan moeten de mensen uit het gebied weg. Nu bij ons ook de weg naar de Viehbergalm. Maar het goede nieuws de loipen zijn gespoord in Gröbming wel met wat problemen te rekenen door de wind die de sneeuw verwaaid. Maar een beetje langlaufer laat zich toch niet tegen houden. We zijn voorlopig niet van dit weer af. Vrijdag wordt er een stop verwacht maar in het weekend begint het weer. Een heerlijk rustige dag verder morgen weer werken als ik er kan komen en vrijdag ook. In de middag samen met Jan een krimi gekeken die we gemist hadden en ik kan nu de mediatheken gebruiken en ik had alleen de ARD nog niet gebruikt. Er gaat een wereld open als je binnen een week alles kan zien wat je gemist hebt en toch wil kijken. Ik had van Ingrid een grote doos met Merci chocolade gekregen en ondertussen hebben Jan en ik zich enige laten smaken. Nu het gevoel dat ik heerlijk uitgerust ben. De pijnstiller die ik nu heb voor mijn schouder helpt al is het niet weg. Maar ook daar werd ik moe van en wakker in de nacht. Nu de dag begonnen na een nacht goed slapen en heerlijk uitslapen verder een heel rustige dag dus nu weer goede zin in de volgende dag.

ook ik ben hier nu ingesneeuwd. Kom met de auto niet meer weg. Het probleem bij mij is dat ik boven op de berg woon en de wind vrij spel heeft.