Een witte verjaardag voor Jan

Ik hoorde gisteravond en vanmorgen vroeg al de sneeuwschuiver, dan weet je al hoe laat het is. En zie toen ik om kwart over 7 wakker werd een aardige pak sneeuw. En het is zo koud met minus 5/6 en nog steeds heel veel wind. (er zijn nog plaatsen in Oostenrijk met min 23) Heel veel ongelukken oa een ÖBB bus met schoolkinderen die van de weg af is gekomen. In ieder geval 6 kinderen en een gewonde chauffeur. Zo gaat volgende maand ook de Sölkpass niet open.
Vandaag is Jan 74 geworden , dat konden we een paar jaar terug niet bedenken. Vanmiddag krijgen we visite van Ingrid en de kinderen en ze maakt een taart voor Jan.
Jan was even naar de gemeente om gele zakken te halen en toen belde Ton voor hem maar Jan kwam vrijwel gelijk thuis. Altijd gezellig een belletje krijgen.
Dan kwam de Hollandsnackexpress , helaas had Marco niet alles bij zich omdat het ja je leest het goed uitverkocht was. Maar hij neemt het mee over 14 dagen op de Salzburgroute. Dus ik kan ook nog bijbestellen als het nodig is (en ik zag gelijk al dat moet ik want ik ben beschuit vergeten) Anders komt hij pas in juni weer omdat ze eerst even pauze en vakantie houden. Ik ben weer in het bezit van allerlei kruiden, broodbeleg, kibbeling, ravigottesaus, stoofvlees en Croma en een ontbijtkoek voor mij. Precies vandaag op tijd krentenbollen voor Jan. Ook weer een doos zachte puntjes. Alles uitgezocht want er was ook voor Jannick en voor Jessy erbij. Dan de dingen apart uitrekenen. Het brood ging gelukkig allemaal in de vriezer en misschien heb ik binnen die 14 dagen het een en ander weg gegeten dan kan ik voor Jan nog kroketjes bestellen die moesten plaatsmaken voor de kibbeling. De kibbeling hadden ze om te proberen in de verkoop en dat was dus gewoon allemaal uitverkocht. Ik ben ook dol op kibbeling en heb er ook ravigottesaus bij gekocht. Zo kunnen we weer eens iets anders eten en met een zak van een kilo kan ik even voort. Ik heb nu ook altijd bruine bonen, kapucijners en boerenkool uiteraard met rookworst. Kan weer Indisch koken en genieten van alles , zelfs nu van Hollandse vis. We hebben al een krentenbol en een bahpao met kip gegeten. We gaan vanavond fonduen. Niet heel uitgebreid maar met wat ik in de vriezer nog vond. Een grote varkenshaas en een klein biefstukje. Niet het slechtste om te eten. Jan is al geen sauseter en ik denk dat ik wat pindasaus erbij maak of een pepersausje en een knoflooksausje voor Jan.
Dan kwamen Ingrid, Theresa en Sabrina en die hadden een Sachertorte bij zich. Dan aan de koffie en zingen voor Jan en dan mocht hij het kaarsje op de taart uitblazen. Sabrina en Theresa er ook bij. Dan belde Bianca maar hij was te laat en dan bleek dat hij geen whatsapp meer op zijn telefoon had en dus niet kon terug bellen want hij heeft geen buitenland abo. Ik geprobeerd om het weer op zijn telefoon te zetten maar dat ging ook niet. Dan kwam Jannick binnen en hij kreeg het eerst ook niet voor elkaar omdat zijn google app ook niet werkte. Jannick alles eraf en weer erop gezet en zie hij kon weer bellen . Dat heeft hij dan ook gedaan.
Jannick ook aan de koffie. Dan kwam er een video foontje van Angela en behalve Jan moesten ook Theresa en Sabrina kijken. Het was een hele gezellige middag. Dan gingen Ingrid en de kinderen weer naar huis. Jannick bleef nog een poosje wat altijd gezellie is.
Morgen komt Theresa uit school naar ons want Ingrid moet met Sabrina naar Leoben naar het ziekenhuis. Dan kan Theresa bij ons eten en om 2 moet ze bij de buren voor haar les voor de eerste communie. Dus dat is dan ook lekker dichtbij, Daar is ze tot 5 uur, mocht Ingrid niet terug zijn dan moet ze daarna naar haar blokfluitles. Ik vind het wel heel veel om op de schooldagen 3 uur bijbelles te hebben. Ze moet tussen het eten en de Kathechismus ook nog haar huiswerk maken.
Over de vakantie met Ingrid gesproken , Theresa gaat op de 20. August met ons mee naar Nederland en Sabrina gaat op de 26, August met Jannick en Meli mee samen met Heinz en Carmen. Vanaf 27 zitten we dan gezamelijk in de Katjeskelder.
Ik hoop dat we zo kunnen blijven omgaan met elkaar , ik hoop dat Ingrid zichzelf heeft terug gevonden want aan ons lag het niet,

Daarom kreeg ik hem niet te pakken probeer het morgen weer. Gefeliciteerd met pap groetjes Dennis en maya

Dennis 2021-04-07 20:46:31

Allemaal Gefeliciteerd met Jan Heb een kaartje gestuurd maar denk te laat 😢 Taart ziet er heerlijk uit

Erna 2021-04-07 21:17:37

Gefeliciteerd Jan met je verjaardag

Marjanne 2021-04-07 21:18:41

allemaal gefeliciteerd had ik ook wel al via face book gedaan aan Jan persoonlijk en aan Nicolette voor allemaal. de taart ziet er heerlijk uit.

els molenaar 2021-04-07 21:58:00

Jan van harte gefeliciteerd met je 74 ste verjaardag, en jij Nicolette met je mannetje, Verder Jannick en Mellie met Jan en de kids met hun opa. https://www.youtube.com/watch?v=39hwNZLX5BA liefs en groetjes uit Holland, Ruud en Christina en de Kids